Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2013

Av Helga - 31 juli 2013 15:27


Idag flyttar dottern hemifrån - ett stort steg i utvecklingen till att bli vuxen. Studier i Berlin blir det fr o m oktober men innan det unnar hon sig lite semester. Vi skjutsar henne till Arlanda ikväll och sen åker vi till stugan några dagar. Vi håller på att måla väggarna i friggeboden bl a.


Sonen borde vara på väg hemåt snart. Han är ute och tågluffar i Europa just nu. Vem vet hur jag fick dessa restokiga barn...

   


Ganska mycket grejer ska med på enkelresan tll Berlin...


Av Helga - 22 juli 2013 20:06


Japp, nu är det flyga som gäller igen några dagar...   


På en av mina flygningar idag hittade jag en napp på golvet. Med egna erfarenheter i bagaget, av ledsna småbarn, så gick jag runt till alla barnfamiljerna och frågade om någon liten bebis tappat sin napp. Ingen "nappade".


Lite längre bak i planet satt en medelålders dam och pekade på sin man.


- Det är hans   


 


#humor #resa

Flyg · Humor
Av Helga - 21 juli 2013 22:12

Jag har varit ledig några dagar men imorgon är det dags för en ny tur i det blå.

Här bilder från landet...


Av Helga - 20 juli 2013 14:24

Pigtittare 40 :-

Av Helga - 19 juli 2013 15:04

Idag firar vi lite igen...

Av Helga - 17 juli 2013 16:41

Igår när jag var ute och flög hände nåt kul...

Jag skulle ringa fram tll främre galley och Pursern svarade. Det normala är att man svarar med sitt namn ombord men inte han inte. Nä, han svarade sisåhär;


- Det är många som ringer just nu men du har placerats i kö.


Asgarv utbröt förstås!!!   



Jag har bl a vänt på Rhodos den här veckan och det ser ju ganska trevligt ut där eller hur!?

 


Imorgon åker sonen ut och tågluffar i Europa. De är två killar som ska iväg tillsammans och de ska börja med att flyga ner till Barcelona och efter tre dagar där börjar de luffa runt. Ikväll har maken bestämt att bjuda oss alla på hemlagad middag (jag kom just hem). Våra ungdomar får ta farväl för ett tag för när sonen kommer hem har dottern flyttat till Berlin till sin pojkvän.

Snyft...   






Familj · Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 15 juli 2013 16:17



Idag har jag haft en typ av jourdag. Alla de andra fyra arbetsdagarna kliver jag upp 03.30 men imorse fick jag sovmorgon...



... klockan ringde först vid 05.00


Då är det väl ändå "kris" när man tycker DET är sovmorgon...   


Det finns iallafall fördelar med att gå upp tidigt!!! Jag har fått komma hem ganska tidigt...


 


Nu ska du få ett Hälsingetips! Åk till Orbaden som ligger i närheten av Järvsö.


 

Man badar i Ljusnan och som du ser är det en mycket vacker plats...



 

Stranden ligger långt ner i förhållande till parkeringen men det finns trappor. Det finns även en asfalterad nerfart numer eller så kan man springa ner för en en sandig backe...



Flyg · Humor · Natur · Resor · Tips
Av Helga - 14 juli 2013 19:27

Hemma igen efter en ny medelhavsflygning. Idag var det större skillnad på temperaturen. Vi har ju bara runt 16 grader här idag.

På väg hem köpte jag söndagsbilagan till expressen. Där fanns ett fint reportage om Hälsingegårdar som var riktigt härligt att se. Här hittar du också information om Häsingland och världsarvet.






Flyg · Kultur · Resor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards