Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Telefonkö...

Av Helga - 17 juli 2013 16:41

Igår när jag var ute och flög hände nåt kul...

Jag skulle ringa fram tll främre galley och Pursern svarade. Det normala är att man svarar med sitt namn ombord men inte han inte. Nä, han svarade sisåhär;


- Det är många som ringer just nu men du har placerats i kö.


Asgarv utbröt förstås!!!   



Jag har bl a vänt på Rhodos den här veckan och det ser ju ganska trevligt ut där eller hur!?

 


Imorgon åker sonen ut och tågluffar i Europa. De är två killar som ska iväg tillsammans och de ska börja med att flyga ner till Barcelona och efter tre dagar där börjar de luffa runt. Ikväll har maken bestämt att bjuda oss alla på hemlagad middag (jag kom just hem). Våra ungdomar får ta farväl för ett tag för när sonen kommer hem har dottern flyttat till Berlin till sin pojkvän.

Snyft...   






Familj · Flyg · Humor · Resor
 
 
susjos

susjos

17 juli 2013 20:50

Full fart på jobbet igen ser jag :)
Precis som för mej med andra ord, men jag har ju semestern framför mej...längtar till Grekland!

http://susjos.blogspot.com

 
Ingen bild

Anneli

18 juli 2013 09:42

Vilken skön purser!

 
wiper

wiper

19 juli 2013 07:40

Vad roligt du har på jobbet. Att ha bra arbetskamrater betyder jättemycket. Härlig bild, jag vill dit ;)

Vad mycket som händer för era barn. Härligt att dom åker ut och ser sig om i världen. Spännande för dottern att flytta till Berlin.

Ha en skön arbetsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

19 juli 2013 08:56

Är i stan så jag passar på att läsa ikapp lite när jag har dator att skriva på. Lättare än att kommentera via mobilen. =)

Förstår att du började skratta. =D

Vad kul för sonen och för dottern. Även om jag förstår att det sistnämnda inte är så kul för dig. Berlin...

http://wessand.blogg.se

Helga

19 juli 2013 14:11

Du är go du som kommer in och läser och kommenterar hos mig. Mest kul att ungdomarna hittar på men lite sorgligt samtidigt. Jag vänjer mig nog snart.

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

19 juli 2013 08:58

Hihi, skratt förlänger livet :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards