Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Sovmorgon och lite om Orbaden...

Av Helga - 15 juli 2013 16:17



Idag har jag haft en typ av jourdag. Alla de andra fyra arbetsdagarna kliver jag upp 03.30 men imorse fick jag sovmorgon...



... klockan ringde först vid 05.00


Då är det väl ändå "kris" när man tycker DET är sovmorgon...   


Det finns iallafall fördelar med att gå upp tidigt!!! Jag har fått komma hem ganska tidigt...


 


Nu ska du få ett Hälsingetips! Åk till Orbaden som ligger i närheten av Järvsö.


 

Man badar i Ljusnan och som du ser är det en mycket vacker plats...



 

Stranden ligger långt ner i förhållande till parkeringen men det finns trappor. Det finns även en asfalterad nerfart numer eller så kan man springa ner för en en sandig backe...



Flyg · Humor · Natur · Resor · Tips
 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

15 juli 2013 17:07

för oss andra är det väl tider vi lägger oss :)
I fall vi inte flyger...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Anneli

15 juli 2013 22:57

Det ser supermysigt ut! Har du något prisvärt boende i närheten att rekommendera också kanske? Vi började vår semester idag & ska bara ta dagen som den kommer, känns underbart!

Helga

17 juli 2013 03:57

Det finns flera alternativ däromkring. Googla. Jag har inte bott över själv tyvärr.

 
trollmor

trollmor

16 juli 2013 10:32

Det ser helt underbart ut ,nästan som en medelhavsvik. Just nu undrar jag bara vars sommaren tog vägen . Vi hade bara 6 plusgrader i morse.

http://trollmor.webblogg.se

 
Kimmie

Kimmie

16 juli 2013 11:00

Vad vackert det ser ut! Usch för att stiga upp 3,30 jag tycker min vanliga tid 5,30 är tidigt =).

http://kimmietid.blogspot.com

 
Samira

Samira

16 juli 2013 15:29

Hej, fin blogg kolla gärna in min!❤

http://we-break-it.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anton

23 juli 2013 11:59

@Anneli,

När jag var där bodde vi på Vilan Hotell & Restaurang, http://www.trivago.se/vallsta-330386/hotell/vilan-hotell---restaurang-2154752

Det var ett jättefint hotell till hyfsat pris och mycket trevlig personal!

Helga

23 juli 2013 21:49

Tack för tipset1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards