Inlägg publicerade under kategorin shopping

Av Helga - 20 september 2016 08:51

Igår var jag först hos mina föräldrar och vi hade ett möte med en sjuksköterska som ska hjälpa dem med medicinering varje vecka. Det känns tryggt och bra att veta att de nu ska gå lite mer hjälp. Nästa vecka blir det ett möte med hemtjänsten.

På kvällen skjutsade jag dottern och hennes pojkvän till Ikea där de köpte smått och gott till det nya hemmet. Sonen kom också dit en stund och vi åt middag tillsammans.

Sonen åker ju till Sydamerika om ca en månad och nu hade han fått tag på hyresgäster till sin lägenhet.

En bild från min trädgård...

#middag #äldreomsorg #shopping #trädgård

Av Helga - 24 augusti 2016 19:09

Det blev lunch på stan efter träningspasset idag. Thaimat intogs alldeles intill Fyrisån i skön skugga.

Sen var jag hos mamma och pappa och hjälpte dem med lite av varje. Vi handlade mat och så gick pappa och jag iväg och köpte en ny TV till dem. Deras lill-tv har gått sönder så nu blev det en ny fin och liten platt-TV. I en del av butiken hade de en utställning av retroprylar...

Det var så kul att stå och titta på alla dessa apparater.

#helga #tv #Retro #thaimat

Av Helga - 7 juni 2016 22:48

Det har varit en intensiv arbetsvecka med sena kvällar.Jag hade en ny elev i fyra av de fem dagarna och bl a hade vi ju en charterflygning som jag skrev om senast där vi fick åka hem utan passagerare... Otroligt konstigt och lyxigt!

Grekland i kvällsljus...

Här sitter jag och fikar på hemvägen medan de unga kollegorna ser på film på sina datorer. Jag hade tagit med mig  jordgubbar vilket var uppskattat. En av kollegorna som var med på mn flygning blev "kidnappad" . Det gick nämligen en till flygning i stort sett samtidigt och den flighten skulle ha fullsatt på hemvägen. Det var därför vår kollega fick gå över och jobba på hemvägen istället för att sitta och ha det gött..

Nu är det ledigt igen och idag blev det träning, besök hos mina föräldrar, köp av nya sommarbyxor, hämtning av paket på COOP och hämtning av två nya nattygsbord på MIO.

Imorgon ska jag till en kompis och luncha och det kommer några tjejer till vet jag. Det ska bli kul!

#helga #flyg #charter #jordgubbar

Av Helga - 31 maj 2016 15:39

Nu har jag farit runt och fixat lite av varje. Bytt en rullgardin mot en mörkläggningsgardin, köpt blommor, blodmjöl, köpt två nya nattygsbord och handdukar.

Sen efter att jag kom hem har jag pysslat i trädgården. Jag har rensat ogräs, planterat en rosmarin som vi fått i present mm. Riktigt mysigt att greja ute när solen skiner men nu är det kaffe och korsord i skuggan som gäller.

Igår var sonen här och vi åt middag tillsammans. Jag fick en fin mini-ros som morsdagspresent. Mini-rosor är så bra eftersom att när den börjar bli trött planterar jag ut den och då får den nytt liv.

#helga #trädgård #inredning #shopping

Av Helga - 13 april 2016 09:05

Jag är fortsatt ledig och njuter av det. Igår gjorde jag en utflykt med mina föräldrar och så var jag ute och lufsade i skogen. Idag blir det träning och kanske en fika med sonen.

Här ser du mina små odlingar...

Här är en av de nya kaffekopparna som jag köpte igår på Thun´s...

44/100 #blogg100

#helga #trädgård #odla #kaffekopp #shopping

Av Helga - 12 april 2016 15:26

Vad gör man inte för sina kunder...

Nyligen hade vi en kvinna ombord som lätt irriterat frågade vad vi hade att erbjuda henne för glutenfri mat. Jag sa att vi inte har någon specialmat på planet om man inte förbeställt, men att vi har chips och nötter till försäljning. Hon köpte nötter men jag märkte att hon fortfarande var lite sur - kanske hade hon energibrist helt enkelt. Då kom jag på att jag hade en banan i min väska och när jag erbjöd henne den utan kostnad blev hon glad igen

Idag är det en ledig dag och jag och mina föräldrar har gjort en utflykt till Thun´s i Faringe. Detta är en stor butik med det mesta - ett Ullared i miniatyr. Det blev även lunch och kaffe efter besöket i affären.

Jag köpte en klänning, svarta sopsäckar, servetter, godis och kaffekoppar.

Sonen som är anställd på ett stort byggnadsföretag är uttagen i strejk fr o m idag.

43/100 #blogg100

#helga #flyg #glutenfritt #shopping #thuns #banan

Av Helga - 7 april 2016 08:37

Jag packar igen och maken och jag konstaterade imorse att nu ses vi först på tisdag. Jag kommer visserligen hem en gång men då sover nog min gubbe. Vi kommer iallafall att sova i samma säng, men snart ska sängen flytta. Vi köpte en ny säng igår och den gamla ska få flytta ut till sommarstugan och vårt nya sovrum ute i friggeboden (vårt sovrum blev ju badrum i december).

Dålig bild men förhoppningsvis bättre komfort...

Här inne sov vi förut men nu har vi fått ett toarum istället. Inga sovrum kvar i stugan så nu flyttar vi ut i friggeboden...

38/100 #blogg100

#helga #flyg #sommarstuga #nysäng #resa

Av Helga - 31 mars 2016 10:00

Gårdagens medelhavsflygning var riktigt trevlig. Vi hade helt fullt på hemvägen och runt 130 passagerare på vägen dit. Det var mycket att göra men i stort sett alla var på gott humör och mysiga.

På utvägen visade det sig att städningen lagt ut fel menyer i stolsfickorna. Det var långlinjemenyn istället för den vanliga kortlinjemenyn. En passagerare läste på baksidan om val av mat som skulle serveras gratis och jag såg ut som ett frågetecken när han frågade vad vi skulle erbjuda honom att äta. Så småningom kopplade min hjärna och jag kunde förklara vad som blivit fel.

Vi har ett nytt sortiment av varor nu i vår försäljningsvagn. Jag nämnde det i min annonsering och gisses vad mycket vi sålde av kosmetika, dofter, tekniska prylar, godis mm. Det är så kul att sälja ombord.