Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2009

Av Helga - 30 juni 2009 10:25


Det är bara jag som är hemma i huset i stan de här dagarna och resten av familjen befinner sig på landet. Dottern är ju inte där, men det visste du väl redan efter allt mitt tjat om Hälsingland...


Det är ganska skönt att vara ensam hemma. Man kan tänka till punkt t.ex - bara en sån sak. Det är ganska tråkigt att vara ensam hemma också - man har ingen att prata med t.ex Hur som helst är jag hemma i stan för att arbeta så jag kommer inte att behöva vara i  stiltje precis.


Igår kväll när jag skulle sova hade jag en skön stund för mig själv. Ett korsord och så Hasse Aldredssons sommarprogram på radion (reprisen). Det var så mysigt att jag efter att ha varit vaken i 19 timmar somnade mitt i programmet. Förlåt Hasse!!


Bloggregistret - rösta här


www.my-precious-mind.blogspot.com  Blogg i twitterform


Den där gamla cykelkärran lekte jag och mina syskon med när vi var små...



Av Helga - 29 juni 2009 16:37


Vi åkte norröver på lördagsmorgonen och fick träffa dottern för första gången på två veckor. Det sken om henne, så bra trivdes hon på konfirmationslägret.


Det var en kanonvarm dag och vi föräldrar fick en liten inblick i hur ungdomarna har det genom lekar, uppträdanden, filmer och bilder. Mellan programpunkterna åt vi eller fikade mest hela tiden. Vi fick också tillfälle att bada om vi ville. OM VI VILLE... t o m badkrukan Helga badade mer än frivilligt i hettan. Ljusnan som rinner genom Hälsingland brukar vara kylig, men det var faktiskt riktigt skönt!!!


På söndagen reste vi hem efter lunchen och fick lämna vår "lilla stumpa" för ytterligare två veckors läger. Jag tror hon tyckte det var ganska skönt när vi åkte och då är ju allt bra!


Vi fick en fika fem mil söderut på släktgården med mamma, pappa och min lillasyster och hennes dotter. Där satt vi i skuggan med kaffe och kaka och tittade ut över den lilla sjön. Fantastiskt vackert är det i Hälsingland. Har du inte varit där? Kanske blir du sugen att resa dit? Det rekommenderas varmt!


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Den lilla sjön vid släktgården...

Av Helga - 28 juni 2009 20:28


Vi har just kommit hem från en resa då vi hälsat på dottern på lägret. Jag kommer att skriva lite mer om allt vi gjort de här dagarna imorgon, men vill passa på redan ikväll att fresta dig med en riktigt härlig svensk sommarbild från Hälsingland...


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 26 juni 2009 19:25


Igår tog vi en sväng ut på havet med vår lilla, lilla båt och njöt av solen och naturen. Vi hade en fikakorg med oss och lade till vid en fin klippa. Senare på sommaren brukar det vara ganska svårt att hitta en ledig plats, men den här veckan brukar det fortfarande vara lugnt ute på "sjön".


Det var en riktig djurisk babydag också. Först såg vi en fågelunge som inte verkade förstå att man bör hålla sig undan när man är så liten. Den skuttade runt helt orädd kring vår bod. Senare såg vi en mus med större huvud än bakkropp och den var minst lika oförståndig. När vi sedan satt på klippan såg vi en svanfamilj med massor med söta, duniga ungar.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Här är vår lilla, lilla båt...

 Här kommer mamman och hennes små...

Vi är söta små svanbarn vi... inga fula ankungar...

 

Nej, nu har vi tröttnat på er och simmar vidare...

Av Helga - 25 juni 2009 22:15


Det blev en kort vistelse på landet den här gången eftersom vi ska dra norröver. Det är familjehelg på dotterns konfirmationsläger och det ska bli så mysigt att träffas igen. Sonen ska också följa med...



När jag flög en charterflygning senast var kabinchefen såå rolig!!! När vi tog betalt för de förbeställda varorna sjöng han en trudelutt om det förnamn som stod på beställningssedeln (om han kom på någon låt). Det var roligt och uppskattat, men det som var allra festligast var att han inte kunde ta en ton rätt. Alla melodier lät som en nyskriven låt, men texten var den riktiga ;)



Jag fick precis ett mail från min syster som bor i samma stad som vi. Hon och hennes familj hälsar på syrran i Australien några veckor. Det var kul att höra lite om hur de har det...


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 23 juni 2009 15:17


Tänk så skönt att den riktiga värmen har kommit hit - äntligen!!!


Jag har slutat för dagen och ska ta mig ut i trädgården och läsa tidningen och fixa lite med blommorna. Trädgården är den bästa återhämtningen efter en bullrig arbetsdag. Idag var det visserligen osedvanligt lugnt ända tills vi kom till Örebrotrakten, strax före landningen på Arlanda. Då fick LFV`s datorer som styr radarnätet "spunk" och vi och alla andra flygplan i området fick ligga och cirkla en halvtimme i väntan på att problemet skulle lösas. Som tur var fick de ordning på allt ganska snabbt annars hade vi fått landa på någon annan flygplats istället...


Sonen mötte jag i dörren när jag kom hem. Han skulle på ett möte om planerna för hans lag inför höstterminen och sedan skulle han och en kompis ta bussen ut till landet. Det är platsen att vara på när det är kanonväder. Jag kommer att göra detsamma så fort jag landat imorgon eftermiddag - dvs ta bussen direkt ut i spenaten.


Rösta gärna genom att klicka här


www.my-precious-mind.blogspot.com


Ännu en bild från London...

Av Helga - 22 juni 2009 20:18


Nu är det skönt att lägga benen högt efter en dag med mycket spring. Jag är solokvist hemma och har lagat spenattortellini med ostsås till. Imorgon ska jag iväg väldans tidigt för ännu en flygning - den här gången västerut.


Jag har kikat på en blogg som de har på stiftsgården där dottern är på konfirmationsläger. Det kändes kul att få läsa lite om hur de har det och att få se bilder också förstås. Längtar... Till helgen ska vi åka upp på familjehelg - det ska bli mysigt att träffas igen!!


På dagens flygning var allting lite speciellt. Vi hade ett sprillans nytt flygplan och allt var inte likadant som det brukar vara. Spännande med lite annorlunda lösningar...


Bloggregistret - rösta


www.my-precious-mind.blogspot.com


Skulle inte sitta helt fel...



Av Helga - 22 juni 2009 07:55


Idag blir det en lång flygning till medelhavsregionen... Vi ska flyga en hel bunt solsugna svenskar söderut och så blir det hel hel del som ska hem också. Jag kommer hem till kvällen igen...


Annars började dagen med ett samtal till min mobil när jag fortfarande låg och sov. Det var grannfrun, som redan börjat jobba för dagen, ute på Arlanda (ja, hon också). Hennes dotter hade lagt av luren och behövde väckas. Som en vålnad i beige morgonrock susade jag över och ringde på dörrklockan. Jag fick liv i tösen...


Nej, nu ska naglarna spacklas innan bussen går - måste dra!!


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards