Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2013

Av Helga - 30 september 2013 08:12


Idag tände jag ljus på frukostbordet för första gången den här hösten... Ganska mysigt faktiskt!



Igår hälsade vi på svärmor en stund och sen åt vi familjemiddag för första gången på ungefär två veckor. Saknar bara dottern som är ute på egna äventyr (just nu i Sydafrika)...


Snart ska vi iallafall hälsa på henne i Berlin - längtar!!!!!


Efter nyår ska jag börja jobba i fast grupp och kommer att kunna planera mitt liv lite bättre. Nu jobbar jag lite hur som helst och vet bara hur schemat ser ut två veckor innan nästa månad börjar. Jag vet inte om jag kommer att gilla det där fasta bättre men det är värt att prova.



  

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 29 september 2013 14:43


På tal om våra nordiska språk, som jag även skrev om i ett inlägg som hette mousserande vin härom dagen (klicka på länken), så flög jag nyligen med två grabbar. Den ena är svensk och den andra är dansk.


Danska är inte alltid så lätt att förstå som du kanske kan hålla med om. En bra bit in på flygningen skulle den danska killen äta sin crewmat. Vi två svenskar stod intill och småpratade. Plötsligt sa "dansken" någonting. Min svenska kollegas kommentar var;


- Inte nog med att du är dansk. Nu pratar du med mat i munnen också och då förstår jag verkligen ingenting... 


Vi skrattade så vi tjöt   


 

Flyg · Humor
Av Helga - 28 september 2013 10:04



Sen jag kom hem från min Greklandssemester har jag inte träffat sonen alls eftersom vi jobbar helt olika tider och maken har jag träffat sammanlagt 45 minuter. Idag hinner vi iallafall ses en liten stund innan jag sticker till Arlanda igen. Idag står en charterflygning på programmet och det ska bli kul! Jag älskar att flyga semesterfirare...


Igår fick jag leka "kabinchef" igen. Tydligen har vi brist på kabinchefer och då får den som har flest anställningsår rycka in. Jag tycker att det är roligt att vara boss ibland men det är inget som jag vill göra varje dag. Att bossa ligger liksom inte riktigt för mig...

  


Idag tänker jag på vår dotter som ska resa långt, långt bort tillsammans med sin pojkvän och hans familj. Närmare bestämt till Sydafrika...

 

#resa #sydafrika #familj #flyg

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 27 september 2013 09:19


Vi flyger ju runt många nordiska medborgare på flygbolaget . Igår hade jag t ex med några Finlandssvenskar på flighten.


(Nu får du tänka dig Mark Levengoods uttal)


När jag kom med cafévagnen säger en dam;


- Vi vill beställa två skumvin tack...

 


Jag ställer fram två mousserande vin, småler lite åt våra olika nordiska språk och drömmer mig tillbaka till Mumindalen.



     

Flyg · Humor
Av Helga - 25 september 2013 10:30



Hört på trafikkontoret igår - några kollegor sitter och tjötar;


- Är det nån som vet om man kan beställa specialmat ombord nu?


- Ja, jag har iallafall haft vegetarisk mat lastat.


- Vad var det då?


- Sallad.


- Jaha, kaninmat alltså...

 

 


Ja, jag är alltså tillbaka på jobbet och här går jargongen vidare precis som vanligt    och jag gillar´t!!!


 


Läs också mitt förra inlägg om Parga på den grekiska västkusten.


#humor

Flyg · Humor
Av Helga - 25 september 2013 10:20


Jag kan varmt rekommendera en Greklandssemester i september. Jag är iallafall inte så förtjust i den värmen som är under sommarmånaderna. Nu i september var det en perfekt värme med ca 24 grader i luften och varmt och skönt i havet.


Parga var en söt liten stad som ligger på västkusten på fastlandet. Här finns ca 2500 bofasta men självklart väldigt mycket mer folk under sommarperioden. Runt staden vimlar det av olivlundar...


Det fanns mycket att göra i Parga även om man som jag mest ville vara kvar i staden. Jag besökte en gammal olivoljefabrik som man renoverat till museum, promenerade till en venetiansk fästning, promenerade till ett litet kapell uppe på ett högt berg, besökte en kvarn och ett vattenfall, promenerade till grannstranden (Valtos beach) och gick på fincafé...


           


#grekland #semester #sol #bad #oliver #parga

Av Helga - 24 september 2013 12:11

Hemma igen och faktiskt känns det lite småmysigt...

Nu på förmiddagen har jag packat upp, skypat med vår dotter i Berlin och tvättat. Nu ska jag packa igen men packa ner den här gången för redan idag är det dags att börja jobba igen.

Maken hann jag träffa på morgonen (jag kom hem mitt i natten) men sonen och jag har gått om varandra...

Flyg · Resor
Av Helga - 22 september 2013 19:23



Imorgon kväll går planet hem igen. Imorgon får jag liksom flyta runt eftersom jag måste lämna rummet före lunch. Jag har inte haft datorn med mig därav mina korthuggna inlägg härifrån.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards