Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

En enkel till Berlin...

Av Helga - 31 juli 2013 15:27


Idag flyttar dottern hemifrån - ett stort steg i utvecklingen till att bli vuxen. Studier i Berlin blir det fr o m oktober men innan det unnar hon sig lite semester. Vi skjutsar henne till Arlanda ikväll och sen åker vi till stugan några dagar. Vi håller på att måla väggarna i friggeboden bl a.


Sonen borde vara på väg hemåt snart. Han är ute och tågluffar i Europa just nu. Vem vet hur jag fick dessa restokiga barn...

   


Ganska mycket grejer ska med på enkelresan tll Berlin...


 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

31 juli 2013 21:11

Du borde tågluffa med sonen :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

1 augusti 2013 11:57

Bra idé!

 
wiper

wiper

1 augusti 2013 08:29

Det blir verkligen en omställning för både henne och er. Vad bra att barnen är äventyrliga och ser sig omkring i världen. Du har ju ett yrke som gör att du ser mycket av världen också.

Ha en skön dag på landet

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

1 augusti 2013 11:57

Stor omställning japp...

 
Eva

Eva

1 augusti 2013 10:17

hej!
Du har berättat det hundra gånger säkert, men hur gamla är dina barn?

Härligt med upplevelsetokiga barn :)

kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

1 augusti 2013 11:56

Dottern är 18 och sonen är 20.

 
UnderCover

UnderCover

1 augusti 2013 11:16

Det är verkligen en dubbla känslor när dom drar iväg dom där, som en gång var små alldeles försvarslösa pyren.
Man är glad (mest för delas skull),man är stolt (för att man faktiskt lyckats "driva" fram dom till fungerande individer)och man är lite orolig för hur det ska gå för dom.
Se'n är det ju en "epok" i livet som är över och det känns ju åxå...

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

1 augusti 2013 11:57

Tack för kloka ord. Precis så känner vi.

 
Kimmie

Kimmie

1 augusti 2013 16:04

Oj, vad spännande för dottern (och för er) det klarar hon säkert galant. Hoppas din son har haft en lika bra upplevelse av tågluffningen som min har haft - han pratar redan om vart han vill resa nästa sommar =).

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

1 augusti 2013 17:11

Jag tror en tågluff är mkt utvecklande... vi får höra mer imorgon. Han kommer hem inatt. Ja, dotterns flytt blir också spännande och lite nytt för både oss och henne.

 
Ingela

Ingela

1 augusti 2013 21:30

Det var då inte lite långt hon flyttar heller... men hon fixar det :) Du verkar ha självständiga barn som kan och törs :)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Helga

4 augusti 2013 22:19

Hon är seriös och hennes kille också så det ska säkert gå bra!! Tur att det inte blev t ex australien iallfall...

 
Mia

Mia

2 augusti 2013 12:11

Kanske inte så konstigt med att dina barn är restokiga... Deras mamma är ju ute på resande fot jämt o ständigt... Då måste det ju vara värt att testa... !?

http://miatankar.wordpress.com

Helga

4 augusti 2013 22:17

Ja, de har nog fått det från mig för maken vill helst vara vid sommarstugan och pyssla...

 
Åsa

Åsa

3 augusti 2013 11:10

vad roligt för henne! Och nervöst kanske. Det hade jag varit i alla fall.

Kanske inte lika roligt för dig? Dubbelt, kan jag tro.

http://wessand.blogg.se

Helga

4 augusti 2013 22:16

Det känns det lovar jag men orolig är jag inte...

 
Ingen bild

-Nena-

10 augusti 2013 01:30

Spännande för dottern, vilket äventyr.

Helga

10 augusti 2013 01:43

Ja, väldigt spännande. ..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards