Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

En solskenshistoria och lite om fästingar och TBE...

Av Helga - 17 maj 2011 07:54


Idag ska jag bara ha en må-bra-dag - inga måsten eller krav. Det är vad jag behöver för att hämta sig mellan arbetspassen. Städa, handla och stryka hinner jag göra imorgon innan det är dags att sticka iväg igen...


Lunch blir det hos min väninna och sen på eftermiddagen ska jag och dottern till ICA för att vaccinera oss mot TBE. Vi är redan vaccinerade sedan förut men behöver påfyllning i år. Fästingbussen kommer till affären och det är ett smidigt sätt att ta sin spruta.


På landet har vi "fästingfarm" så redan från det barnen var små har vi vaccinerat oss. En gång fick sonen borrelia men som tur var syntes det en tydlig ring kring bettet så vi kunde få hjälp tidigt innan han fick några andra symptom.


Rådjuren trivs i närheten av vår tomt på landet och de är ju värddjur för fästingarna...


Jag läser i Expressen om kören som lyckades rädda sin buss från en olycka och även räddade livet på busschauffören - vilken Solskenshistoria. Hoppas nu bara busschauffören hämtar sig...

 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

17 maj 2011 08:56

jag som trodde man bara kunde hämta paket i affären :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

17 maj 2011 09:08

Skönt att vara vaccinerad om man vet med sig att det finns gott om fästingar i ens närhet. Här finns - men inte i så stor utsträckning tydligen.

Rådjuren är så söta men dom äter det man inte vill att dom ska äta!

Jag läste om busschauffören som insjuknade och mannen som på ett föredömligt sätt kunde rädda upp den svåra situationen. Vilken sinnesnärvaro!
Hoppas nu att chauffören också kryar på sig!

Ha en härlig må-bra-dag!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

17 maj 2011 09:16

Såna dagar behöver man! Jag är också ledig idag. Helt ledig!

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

17 maj 2011 15:22

Det låter härligt och behövligt när du har ett sånt yrke också. Blir man inte jetlaggad också som dom säger ;) Vad bra att det finns vaccin mot fästigbett. Borrelia kan verkligen ställa till det. Härligt att ha råddjur så nära inpå. Kunde inte läsa solskenshistorian för sidan gick inte att komma in på

Ha en jättefin njutbar dag

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 maj 2011 21:24

(München nästa, taxi hämtar maken 05:00 på onsdag :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Eva

Eva

17 maj 2011 22:14

Perfekt och smidigt med en vaccinationsbuss - då blir det liksom av!

Kram

http://enangelsdagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

17 maj 2011 22:16

Hoppas att du hade en skön och bra dag!
Sådana dagar behöver man ibland.

Verkligen en solskenshistoria

 
Helga

Helga

18 maj 2011 07:38

Tack för alla kommentarer!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
mortuta

mortuta

19 maj 2011 06:58

läste också om den rådige körledaren som räddade hela sin kör och förmodligen massor av medtrafikanter från en riktig olycka, ja givetvis också chauffören. Träffade denna hjälte dagen efter då vi sjöng konsert tillsammans i Umeå. Inte nog med att han är en snabbtänkt och agerande människa så är han en bra körledare, han och hans canadensiska studentkör bjöd på en riktigt bra konsert!/Mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards