Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 maj 2007

Älskade syster...

Av Helga - 21 maj 2007 10:08

Jag är dotter nummer tre i en syskonskara av fyra döttrar. Mina systrar kommer säkert att dyka upp till och från i denna blogg.  Det är något speciellt att ha växt upp med många syskon och underbart härligt att ha tre goa systrar.


Min nästäldsta syster flyttade i februari till andra sidan jordklotet och det kändes märkligt och tomt att hon reste iväg så långt bort. Systern och hennes familj ska bo därborta i fem år. Tidigare bodde hon i  och för sig också ganska långt ifrån oss, men ändå i Sverige. Hur som helst har den "förlorade" systern nu kommit hem hit till min stad för att gå en kurs i några veckor. Det är jättemysigt! Nu ska vi  få träffas och höra hur de haft det sedan de for. På tisdag blir det knytkalas hemma hos mamma och pappa med nära och kära.


Om du undrar bor min äldsta syster och mina föräldrar i samma stad som jag och lillasyster bor på annat håll i Sverige.

 
 
Tussegumman

Tussegumman

21 maj 2007 20:22

Det här med systrar är något speciellt. Jag är storasyster och har två yngre systrar det är verkligen kul att träffas. Jag bor i Göteborg och den andra systern i Växjö och den yngsta syster bor i Norge. Vi kommer att ses allihop främst nu på sonens student skall bli fest. Allt man skall göra när man äntligen ses!Allt snack genom nätterna om allt man upplevt på var för sig. Ha det gott Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan läser ikapp sig

22 maj 2007 10:13

Jaha vad härligt att ha så många syskon med sådan närhet till,och bra att hon kommit hem lite för kursen och er

 
Ullis

Ullis

22 maj 2007 14:15

Oj, vad kul m så stor familj :) har själv sex syskon! hur skönt som helst. Strl 46! imponerande.

http://www.ullis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards