Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Kaffe, te, nähä inte det...

Av Helga - 16 maj 2011 16:34


Jag har flugit klart för idag och ska nu vara ledig två dagar igen... Mysigt!


Imorse ringde det på min jour men jag fick sova ända till halv sju. Eftersom jouren började kl. 04.00 så kändes det som jag fått sovmorgon. Turen gick till Tyskland och vi hade knökfullt båda dit och hem.


På hemvägen var det en kvinna som kände sig yr och blev väldigt blek så jag plockade fram en syrgasflaska och hon kvicknade till snabbt tack och lov!


Ibland känns det som vi fixar allt...


- Kaffe, te, nähä inte det. Lite syrgas då??


Nyligen fick jag öppna vår stora förbandslåda och hjälpa en man och hans dotter med förband till ett större sår som börjat blöda på nytt. Vanliga plåster räckte inte till...


Igår hade jag  en gammal dam som behövde assistans till toan och en tant som haft en stroke som var mega-förvirrad ombord.


Man kanske skulle blivit sjuksyrra istället   


Är du flygrädd? Här är en artikel för dig...


Ikväll tar jag ett glas vin - det är ju liksom min fredagskväll nu!


 

Flyg · Humor
 
 
britten

britten

16 maj 2011 19:42

Jag svimmar ju nästan alltid när jag flyger och blir alltid alltid väldigt bra omhändertagen både på SAS och Norwegian som vi också flyger..jag tror att ni är ganska erfarna och på bästa sätt kan ta hand om oss som flyger och jag känner mig i stort sett alltid nöjd och trygg

http://glitteroga.blogg.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

16 maj 2011 19:44

flygrädd är jag inte, njuter, skulle kunna vara mer rädd för sjuksyster......

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

16 maj 2011 20:06

Så skönt med sovmorgon. Jag kan tänka mig att det händer en hel del under flygturerna så sjuksköterska kanske vore ett bra extraknäck ;)

Ha dig en supertrevlig "helg" :)
Du får gärna meddela om vinet var gott eller inte..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

16 maj 2011 22:26

Ja jisses, det är så himla roligt att läsa om alla dessa konstiga typer/normala människor du möte i ditt arbete.

Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
susjos

susjos

17 maj 2011 00:32

Snacka om att ni är duktiga i kabinen! Förstår att ni känner er lite som sjuksköterskor,det är ni ju!
Skål på dej! :)

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

17 maj 2011 07:49

Britten; Vad skönt att du tycker det. Faktum är jag inte ens fick förhöjd puls när jag började ta fram syrgasen - man har fått lite rutin med åren ändå...

Hannele; jag är mest rädd för tandläkaren...

Sussi; Kanske skulle vara ett bra extraknäck ;)

Eva; Det händer alltid mycket ombord...

Susjos; Ja, en hel del sjukdomsfall har vi men oftast är det ingen större fara.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

17 maj 2011 08:57

mest rädd är jag för frisören.......

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

17 maj 2011 10:12

Oj då... varför det?

 
Åsa

Åsa

17 maj 2011 09:07

Jösses vad ni måste kunna! Skrattade gott åt din "Kaffe, te, nähä, lite syrgas kanske"-kommentar.

http://wessand.blogg.se

Helga

17 maj 2011 10:11

Ja, man får trolla med knäna ibland ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards