Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 18 september 2007 18:40

Det låter bra att man ska fixa servrarna till bloggsidan för här har varit bra trögt de senaste dagarna, iallafall vissa tider...


Här har dottern haft besök av en kompis, från nya klassen, som inte varit här förut. De satte igång och bakade muffins med stor fantasi  - vi får se hur lyckade de blev eftersom de fylldes med hallon, vit blockchoklad och kolasås. Urk!


Till middag blev det hemmagjord grönsakssoppa med bröd och pannkakor. Nu ska vi avsmaka muffinsexpermentet och sedan ska maken och jag ta oss en kvällspromenad.


Ha en go´kväll!!


Min sista drakbild...


Av Helga - 18 september 2007 13:59

Jag har haft en bra och behaglig arbetsdag och nu snart på väg hem. Idag hade vi en pytteliten baby med på planet, en alldeles fantastiskt söt liten nyfödd krabat. Nu till något helt annat...


Min kollega var så rolig när hon sa:


- I´m on a seafood diet.... 


- I eat everything I see...





Av Helga - 18 september 2007 05:12

Uppe med tuppen igen. Ska flyga lite inrikesflygningar idag, men slutar redan runt 15-tiden. Jag skriver lite mer senare.


Ha en underbar dag!

Av Helga - 17 september 2007 17:17

Vi åt en god lunch min kompis och jag och babblade en hel del. Vi har inte träffats så mycket sedan före sommaren, så det var en del att ta igen...


Idag har vi haft strålande väder här och vi njöt av värmen. Vi valde att gå till ett ställe med goda sallader och där får man välja sina egna ingredienser. Jag tog förutom sallad, pasta, gurka och tomat som är basen: räkor, fetaost, rödlök, oliver och vindolmar. Det låter väl gott!


Nu har jag ringt och bokat en taxi till imorgon då jag ska iväg i ottan och jobba. Jag ska bara arbeta en dag och är sedan ledig två dagar till. Inte så dumt!


Här en bild till från London;

Av Helga - 17 september 2007 09:19

Uri Geller han vände och vred

på gaffel, kniv och till och med sked

men vart tog han vägen

som hade synts jämt

kan någon förklara

om allt var ett skämt???

 Minns du Uri Geller ?

Av Helga - 17 september 2007 08:15

Det är måndag morgon...och jag njuter av att ha en ledig dag till...


Alla utom sonen har stuckit iväg och han är snart ute och på väg han också. Idag ska jag unna mig en stunds bloggläsande först och lite senare ska jag in till stan. Där ska jag träffa en kompis och äta lunch. Det ska bli trevligt!! Jag kommer också att göra några ärenden när jag ändå är i stan.


Igår blev det två kebabrullar och två pizzor till middag. Sunkigt, men rätt så gott ibland ändå.


Jag fick mitt schema för oktober och jag ska nästan inte på några övernattningar alls. Jag brukar önska så få "stop" som möjligt så det passar som handsken...


Här en bild från mitt hotellrum i London - man ser bara en bakgård. Hotellet tar upp ett helt kvarter, så utsikten är bara gård, inga träd, inga människor och det är lätt att få lite smått  "panik".

 Eller hur?

Av Helga - 16 september 2007 20:57

När jag var liten och gick i förskola utomlands lärde jag mig bl a den här versen:


I scream

You scream

We all scream

for ICECREAM


Av Helga - 16 september 2007 16:52

Vi har varit i storstan idag och sett dotterns lag spela kvartsfinal i cupen. Det blev ingen vinst denna gång. Vinsten var dock att tjejerna spelade riktigt bra lagspel och att de gått framåt en hel del sedan förra året och det är ju alltid kul!


När vi varit hemma en stund åkte vi och tittade på en U18-final i träningsturneringen där sonen hjälpt till. Det var en tät och spännande match!!


Nu ska vi vara Söndagsslöa och köpa hämtmat och det blir nog kebabrulle eller något liknande.


Här en bild till från Grosvenor park i London;

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards