Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 25 september 2007 14:24

Jag är ju helt hopplöst dålig på att göra rätt när det gäller att lägga in en låt från YouTube, men en länk gick bra - så snälla du ta en titt här och njut!


Jag ska gå på en konsert med den här fantastiska sångaren senare i höst.


http://www.youtube.com/watch?v=7aV-xr2cwrY

Av Helga - 25 september 2007 11:24

Mitt i bytet av lakan och städning kommer jag här med ett tips för din nästa Sverigesemester...


Kommer du till Växjö någon gång tycker jag du ska besöka Utvandrarnas Hus i centrala staden som minner om den stora emigrationsepoken 1850 till 1930 då 1,2 miljoner svenskar utvandrade till Amerika.


Bäst var i min mening Vilhelm Moberg-rummet...


Detta museum är mycket vackert beläget vid en sjö och är det sommar finns det ett café på andra sidan gatan i solen...


Ps. Känner du för att svara på några frågor i din blogg, se mitt förra inlägg.

Av Helga - 25 september 2007 08:32

 Imorse när jag slog upp mina bruna hade jag ingen aning om att jag var hemma. Så förvirrad kan man bli när man vaknar än här, än där...


Idag tänker jag på mamma, pappa och min moster som ska åka på en två veckors charterresa. Mina föräldrars hus stamrenoveras, så det är ett lägligt tillfälle att åka bort till värmen.


Här kommer en liten lista - kanske vill du också göra en sådan lista...


1. Vad åt du till frukost? En kopp kaffe och två hårdmackor med ost.


2. Hur gammal är du? Jag avslöjar inte...


3. Hur bor du? I ett kedjehus.


4. Vem SMS:ade du till senast? Ett syskonbarn på andra sidan jordklotet som fyllde 9 år.


5. Vilken är din favoritmat? Grillat hemmavid och thaimat ute på restaurang.


6. Vilken årstid föredrar du? Senvåren - försommaren.


7. Vad köpte du senast till dig själv? En sjal.


8. Vart skulle du vilja resa? Till Australien.


9. Läser du böcker? Ja, i perioder läser jag, mest på sommaren.


10. Jobbar du? Ja, 100%.


11.Vad vill du lära dig? Fotografera med systemkamera (måste äga en först).


12. När vaknade du imorse? Klockan 07.00


13. Vad är det roligaste du gjort? Mina längre resor, den i USA och Västindien var nog allra roligast.


14. Hur skulle du tillbringa ett ledigt år? Kanske en resa till Thailand och bara softa tills jag fick dåligt samvete och jag skulle då försöka göra en hjälpinsats i något krigs- eller katastrofdrabbat land om jag kan vara till någon nytta.


15. Vad glömmer du aldrig att packa ner? Min doppvärmare.


16. Vilken artist skulle du vilja se uppträda? Stevie Wonder


17. Vad är det dyrbaraste du har? Familj, släkt och vänner så klart.


HÄPP!!







Av Helga - 24 september 2007 22:00

Dags att gå till sängs snart... Jag kom att minnas min tid som student i Uppsala och plötsligt poppar den här punschvisan upp i mitt huvud...


Allt är inte guld,

allt är inte guld,

allt är inte guld.

Allt är inte guld som glimmar,

det finns även guld som simmar.


Har du hört den förut??



Av Helga - 24 september 2007 18:54

Nu har de flesta av oss i familjen ätit middag och idag blev det vår favorit, biffgryta med ris igen. Båda ungdomarna är på träning och jag har just varit på ICA för att och fylla upp förråden. Just nu smaskar jag på en KEXCHOKLAD - Tag det rätta, tag Cloetta... Det ingår i flygvärdinnadieten ;)


Jag har ju pysslat lite ute idag och bl a satte jag Balkansippor under äppelträdet, utmed häcken och lite i en rabatt. Det blir förhoppningsvis fint till våren. Jag har sådana här blå sippor sedan förut, men de jag köpte nu ska vara både blå, rosa och vita.


Kvällstidningarna är väl ett kapitel för sig, by the way. Den 20 september skrev Expressen så här på sin första sida:


Svennis hemliga möten med Äntligen hemmas Lulu Carter.


Vad står det då på sidan inne i tidningen?? Jo att Äntligen hemma bygger om hemma hos Svennis. Så urbota DUMT !!

Av Helga - 24 september 2007 13:16

Häromdagen såg jag en bil med en rolig registreringsskylt. Bokstäverna var PMS och genast började min fantasi skena... Hur mycket roligt kan det inte stå på en registreringskylt egentligen. Vissa ord är säkert bannlysta från myndigheterna, men här kommer mina förslag;


AHA

BIL

CAR

DRA

EGO

FRI

GAS

HEL

ILA

JAS

KÖR

LUS
MIN
NÅD

OBS

PMS
REN
SEG
TUT
UTE
VAN
YNK
ÅKA
ÄGA
ÖRN som i att gasa Örnörnörn....



Har du något roligt förslag kan du väl skriva en kommentar...

Av Helga - 24 september 2007 12:24

Det är ljuvligt att vara hemma igen och här skiner solen allt den kan. En härlig dag helt enkelt! Jag ska ta mig en liten bloggpromenad och sedan blir det till att sätta sig i solen en stund med morgontidningen... Senare ska jag ta och titta på mina utekrukor, vattna dem lite och plocka med dem. Jag gillar att gå ute i trädgården och småpyssla... Storpyssla är inte riktigt lika kul, men det går ju bra det också om man måste.


Idag flög jag med en tjej som varit tjänstledig i fem år och det var roligt att få visa henne lite av allt nytt som hänt sedan sist. Hon var jätteduktig, så allt kommer nog att kännas som vanligt snart igen.


Sonen var jättenöjd med sin konfirmationsläger-återträff berättade maken på telefon igår. Han hade dock inte sovit särskilt mycket - något annat var väl inte att vänta. Jag får väl höra lite mer när han kommer hem igen från skolan.


Very good - gummisnodd

Very Well - cykelställ


Ännu en blomma från Grosvenor park i London;



Av Helga - 23 september 2007 15:31

Nu ska vi åka norröver för att hamna på hotell och vila inför en tidig start imorgon. Jag och de andra i kabinbesättningen har ätit lunch tillsammans och jag tog thai-kyckling med ris.


Ikväll blir det nog bara en macka på rummet. Det kan vara rätt så skönt med avskildhet efter en dag med mycket folk omkring sig. Som vanligt ser man kändisar här på Arlanda och idag var det "mat-Tina". Igår var hon ju med i Babbens nya TV-program som jag för övrigt tycker är rätt så bra!!


Den här bilden är från ett café i London;

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards