Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

OS-hjältarna kom hem...

Av Helga - 25 februari 2014 11:46



Imorse steg jag upp tidigt för att fira maken som fyller år just idag.  Jag hade köpt hem färskt bröd, goda pålägg och apelsinjuice för att vi skulle få en extra mysig födelsedagsfrukost. Jag tände ljus och gjorde en fin dukning. Hela familjen inklusive svärmor firar honom mer senare ikväll med middag och paket. När maken får önska middag blir det ofta "flygande Jakob" och så blir det även ikväll.


Vi har ju fått hem dottern i dagarna men nu har sonen hittat en möjlighet att flytta hemifrån. Han ska hyra ett mindre rum tillsammans med kompisar, i deras studentlya. En kommer och en går...


Jag längtar faktiskt efter att få börja flyga igen nu. Några dagars vila till med tanke på mina öron, sen till helgen drar det igång igen med en charterflight. Ska bli kul!



Mitt flygbolag flög hem en massa idrottsmän/kvinnor och press från Sotji igår. Pga av en enorm mängd avresande från flygplatsen till ett stort antal länder uppstod förseningar. Därav kom OS-hjältarna hem senare än planerat. Var du på plats och hyllade våra OS-hjältar eller såg du det på TV?


Här kommer Kalla ut från flygplanet... 



#familj #födelsedag #flyg #flygvärdinna #charter #resa #OS

Familj · Flyg · Resor · Sport
 
 
britten

britten

25 februari 2014 12:17

länge sedan .....nu har jag uppdaterat mig lite på vad du sysslar med.....här är också jätteförkylt..

http://glitteroga.blogg.se

 
Susanne

Susanne

25 februari 2014 14:33

Grattis till din man idag :)

Jag satt i tv-soffan och tittade lite på välkomnandet av OS-truppen.

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

25 februari 2014 16:31

Hej Helga. Sumpade min skrivna kommentar. Suck Trevligt att fira makens födelsedag förstår jag och kul med barnen som kommer och går. Så småningom hittar de sin plats på jorden och blir stationära där skall du se.Ja Kalla vilken tjej...vi höll på att välta mitt hus när hon jagade ikapp,,,jösses så spännande det varit. Tv i 17 dagar dygnet runt så nu går vi på ögondroppar alla 4 och är tillbaka i vardagen men det var det värt.Hoppas du haft det så bra det varit möjligt.

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

26 februari 2014 10:37

Visst är det väl härligt att ha ett jobb man längtar tillbaka till när man varit sjuk! Synd att du inte kunde vara med och flyga hem våra OS- hjältar!

 
tant Hannele

tant Hannele

26 februari 2014 11:50

Vilken trevlig födelsedag!

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Åsa

Åsa

26 februari 2014 18:44

Mysigt med födelsedagar, även i vuxen ålder. Så man kan ha det lite mysigt med familjen.
Här får man också bestämma mat när man fyller år. Äldsta dottern ville ha fiskbullar i många år... Inte min favvo precis.

http://wessand.blogg.se

Helga

26 februari 2014 19:33

Haha, nä fiskbullar är väl ingen höjdare. Lättlagat iallafall ;)

 
wiper

wiper

27 februari 2014 10:07

Grattis i efterskott till din man. Jag ligger lite efter i schemat. Vilken härlig födelsedag han fick från morgon till kväll med idel gott att äta också.

Vad härligt att det fixar sig för sonen och att dottern kommer hem en sväng. Jag har inte kollat på OS för jag bojkottade evenemanget men lägger inga aspekter på att andra ser det. Vet ändå vilka som fick medaljer, det går inte att undgå i vårt informationssamhälle ;))

Ha en skön torsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards