Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

Premiär igår...

Av Helga - 30 januari 2008 08:21


Här är lugnt och stilla med vackert snöfall utanför fönstret. Sonen som insjuknade igår har fortfarande feber och går på alvedon för att må hyfsat. Idag ska han få sova ut ordentligt...


Under promenaden med maken igår passerade vi områdets Ica-butik och slank in där på hemvägen. Vi skulle bara ha en kvällstidning, som för övrigt ges ut redan på morgonen numera. På något underligt sätt letade sig fyra semlor ner i vår korg också och jag kan lova att det var gott med säsongens första semla...


Jag äter locket först och sedan resten rakt av i handen med en kopp kaffe. Maken äter den med varm mjölk - en sk hetvägg.


Hur äter du din semla???

Rösta på mig




 
 
Ewa

Ewa

30 januari 2008 09:30

Hetvägg, men först locket. Usch, vad sugen jag blev! :-p

http://fundringar

 
Vita

Vita

30 januari 2008 10:41

Vita äter gärna temlor men får inte......pilutta mig

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan med ostbågefnös om nosen tittar in

Filifjonkan med ostbågefnös om nosen tittar in

30 januari 2008 11:19

jamen du visst är det där konstigt plötsligt så ligger bara en semlekartong i korgen..fattar inte heller hur det går till, Jaha jag äter den som du gör men oftast får man ju grädd och innanmätet rätt i handen heheh..sen ramlar det ner på rena toppen eller lägger sig å ren bordduken eller ofta i knät också sådant som Filifjonkan inte förstår,,, Nåväl hoppas sonen piggar på sig efter en ordentlig sömn och lite mer alvedon.

http://filifjonkan-se

 
Millis

Millis

30 januari 2008 11:55

Min gubbe brukar också äta hetvägg, men det är inget för mig. Jag vill helst äta min semla på samma sätt, som du gör...men när man varken tål mandel eller kaffe får det bli te och falsk mandelmassa...riktig gott det också faktiskt.

Hoppas att sonen kryar på sig snart!

http://millis.bloggagratis.se

 
britten

britten

30 januari 2008 12:13

nä men har ni snö..här i stockholm spöregnar det...igen !..jag har oxå precis ätit en semla..en liten från liselotts hembageri..jag är så korkad så jag tar bort den mesta grädden..sen äter jag den som den är . Smakade gott

http://pyrobritt.blogg.se

 
kicki

kicki

30 januari 2008 13:03

Å gud va gott med semlor, har ätit några stycken redan occh jag äter den nästan alltid med varm mjölk till, fast det är väldigt gott till kaffe också...jag skulle behöva en som tröst nu för jag är öm i kroppen efter en vurpa med hunden på förmiddagen...skitsnö...som lägger sig över isen...kramen på dej

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
tussegumman

tussegumman

30 januari 2008 14:24

Visst är det gott med semla! Min man skall alltid ha semla med varm mjölk och kanel. Jag älskar att äta den som den är och äta det goda locket först. En rykande het kopp kaffe är underbart att dricka till. Ha det så gott/Kram Tuassegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

30 januari 2008 19:03

Äter mina precis som du. Hålla på och kladda med varm mjölk är att förstöra det goda tycker jag - tur man får vara olika :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 januari 2008 21:07

Vad roligt att få höra hur ni intager era smarriga semlor eller inte intager dem alls ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

31 januari 2008 09:04

visst är det gott med varm mjölk, kryddar mjölken med kardemumma och farinsocker

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards