Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2007

Av Helga - 7 juli 2007 10:07

Så trött jag måste ha varit efter dessa tidiga arbetsmorgnar. Först sov jag på hemvägen på bussen, sedan somnade jag i soffan på kvällen och sedan somnade jag ändå i sängen och sov hela natten.


Nu är jag ledig lördag/söndag och vi ska till min svägerska, som fyllt 50 år, ikväll . Hon smet på själva dagen, men nu ska vi den närmaste familjen fira henne.


Innan det ska jag, maken och dottern ut och leta present till sonens konfirmation. Det blir nog en minnessak och en annan lite roligare. Vi får se! Dessutom ska sysslingen som går på samma konfirmationsläger få en present. Det är också en kille och det är så svårt att hitta på något till dem. Min son gillar inte smycken så det får bli något annat.

Av Helga - 6 juli 2007 18:06

Jag klev av Arlandabussen utanför stan för att cykla sista biten hem. Döm om min förvåning när en jättesöt rävunge kikade upp ur diket. När jag närmade mig för att ta min cykel pep den snabbt ner i ett hål i diket.


Härom morgonen när jag cyklade till bussen i ottan såg jag två rävungar som var i närheten av hållplatsen, mitt ute i en korsning. De bor väl antagligen där någonstans.


 Rävungen idag såg jag på riktigt nära håll och jag kan lova att den var söt !!

Av Helga - 6 juli 2007 12:01

Nu börjar min långa paus mellan flygningarna närma sig sitt slut. Jag och två kollegor har varit och ätit lunch tillsammans. Vi tog alla gösfilé med pilaffris och tomatsås. De har en härlig salladsbuffé på den här Arlandarestaurangen också. Fräscht !


Nu bär det snart av österut.

Av Helga - 6 juli 2007 09:44

Nu har jag lagt in en ny omröstning på min sida. Gå gärna in och rösta !!


Av Helga - 6 juli 2007 09:36

Min undersökning är nu avslutad. Tack alla som har röstat !!



Så här blev resultatet:



Är det OK att "låna" material från någon annans blogg?



Ja, OK att låna 9,4 %



Ja, OK om man länkar till den andra 56,3 %



Nej, men man kan låna ideér och få inspiration 25 %



Nej, aldrig OK 6, 3 %



Vet ej 3,1 %



32 personer röstade och nu ska jag fila på en ny omröstning.





Själv tycker jag att det är OK att låna om man länkar.

Av Helga - 6 juli 2007 05:38

Grannfrun hade varit på självplock och plockat jordgubbar igår, så vi bjöds på kaffe med "gubbar" och glass. Det var helt klart de godaste jordgubbarna jag ätit i år.


Vi fick höra om grannfamiljens resa också och de verkar ha haft en rolig och aktiv resa "over there".


Idag ska jag flyga det minsta flygplanet i vår flotta. Jag flyger tre flygplanstyper: ett som tar  120 - 190 passagerare beroende på version, ett som tar ca 150 och så detta lilla som jag ska flyga idag som tar ca 70 passagerare. Det blir en bra dag med en lång paus mitt på dagen.

Av Helga - 5 juli 2007 19:25

Grannarna, som nyss kommit hem från en resa långt västerut, undrar om vi vill komma över på fika och det gör vi ju gärna. Grannfrun jobbar också skift och ska upp tidigt imorgon och det är ju bra så vill vi båda sluta tidigt ikväll.


Här kommer ett litet citat igen;


Jag har en enkel smak. Jag är alltid nöjd med det bästa! 


Ha en trevlig kväll!! Ses imorr´n !

Av Helga - 5 juli 2007 17:19

Nu är jag hemma igen efter denna långa arbetsdag. Det blev 10,30 i arbetstid. Skönt att vara hemma, men det är bara att vila och vara tillbaka på Arlanda igen 06.10 imorgon. Hm. Mitt jobb kan vara ganska tufft ibland.


Dottern är nöjd här hemma. Hon har fyndat ett par läckra espandrillos i blå/vitt med kilklack för endast 10:- på KappAhl. Maken planerar och lagar maten idag och det känns ju bra !!


Så här ungefär såg tröjan ut som jag köpte igår på Esprit, men den var inte lika urringad och den var "snodd" vid bysten.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards