Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Citron- och vitlöksmarinerad lammstek och en kaffemoster...

Av Helga - 24 maj 2011 08:30


Igår, när jag kom hem, tog jag fram en lammstek. Jag hittade ett recept på nätet och la steken i en marinad halva dagen innan den gick in i ugnen.

Jag var lite orolig för vad ungdomarna skulle tycka om lammstek men jag hade inte behövt oroa mig - alla åt och tyckte det var supergott!

Klicka på länken för recept på Citron- och vitlöksmarinerad lammstek med skysås. Som tillbehör hade jag förutom såsen, potatishalvor och aioli.


På en av flygningarna i helgen kom det ombord en passagerare som arbetar som flygvärd från ett Brittiskt flygbolag. Han var så gullig och hade tagit med sig en chokladask till oss i besättningen. Det var så god choklad - jag kunde bara inte låta bli att smaka. Dagen därpå skulle han på Dubai-stop berättade han.




"Boarding completed" säger kabinchefen i högtalaren när alla passagerare har kommit ombord. Nyligen hörde jag fel och tyckte precis att pursern sa;


- Boarding complicated!


Så kan det iofs kännas ibland...


Här en bild på syrenen som börjat blomma på vår baksida...

Ännu en bild från café Kronhuset i Göteborg - visst ser det mysigt ut?


Nu går priset på kaffe upp ännu mer. Men är man en kaffemoster så är man - jag tar ännu en kopp och njuter av min morgon...

 
 
Stattinskan

Stattinskan

24 maj 2011 09:26

Va, ska kaffepriset också gå upp? Jahapp, då har man snart inte råd att tanka vare sig bilen eller kroppen :-)
Svar: Är inte hundra nöjd med min kamera. Vi får se om den får bo kvar hos mig. Ska prova att fotografera lite ute idag
Gomorron

http://stattinskan.blogspot.com

 
wiper

wiper

24 maj 2011 09:36

Det låter jättegott. Åt mycket helstekt lamm förr när jag bodde i bostadsområden där vi hade fester. Tack för receptet. Vilken gullig flygvärd. Ja du ibland kan man höra fel och det blir hur tokigt som helst men roligt.

Ingen höjdare att kaffepriset går upp. Aldrig får man vara riktigt glad :( allt som är gott sätts priset upp på. Fint dom har gjort utomhus vid kronbodarna.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

24 maj 2011 20:54

tur att du inte säger alla felhöringar högt :) (maken är i alla fall i Finland, vi får se, om han kommer hem också....)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

24 maj 2011 21:25

Låter som en GOD lammstek!!

Så mysigt att se att syrenerna blommar! Det dröjer än hos oss. Men snart får jag se det i alla fall!

Höra fel... ja det gör jag då och då. Fattar inte att det är så lätt att göra det...

Kaffepriset skjuter i höjden men det hindrar inte att vi dricker kaffe ändå! Något ska man väl unna sig!! :))

http://bkoggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

24 maj 2011 21:56

Vad gott det lät! Underbart med syrener, doften kan bli lite för bra för min allergiska näsa om man plockar in dem men annars är de underbara =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

25 maj 2011 08:34

Stattinskan; Kaffet går aldrig bort för mig... Bensinen använder jag inte så mkt privat. det är mest maken som kör bilen till o från jobbet. Såg dina foton - jättefina!

Wiper; Tack för din kommentar kära Wiper...

Hannele; Det gör han säkert - det löser visst upp sig nu säger de på radion.

Skrivmoster; På vårt land kommer allt ca 2 veckor senare så då får vi njuta av vpren längre...

Kimmie; Ja, de är ju finast ute iallafall...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

25 maj 2011 09:56

Mmmm, låter jättegott! Kronhusbodarna och cafét är ett mysigt ställe, har fikat där många gånger. ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

25 maj 2011 14:20

Detvarriktigt mysigt och gott!Jag går gärna dit sommartidochlämnar allt brus mitt i stan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards