Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Studentpresenter och en stor turnering på G...

Av Helga - 31 maj 2011 09:58


Jag kom hem vid middagstid igår och ännu senare kom dottern och en tillfälligt inneboende basketkompis hem. Tåget från Stockholm, som de åkte med, fick ett lokfel (en motor brann)...


Tjejerna är på ett ungdoms-landslagsläger inför en stor turnering kommande helg och har bott hos oss men pga väl lång restid så fick de igår flytta in hos varsin lagkamrat i Stockholm. Maken körde dit dem och jag agerade kartläsare - en skulle till Järfälla och den andra till Täby.


Här fanns en bild förut.



Bilden ligger inne en dag eller så sen tar jag bort den. Dottern har nr 6 på linnet.


Idag tog jag mig en sovmorgon och jag sov till nio - jag vet inte när det hände sist - bra skönt var det iallafall.


Nu laddar vi för studentrace imorgon. Vi ska på fyra mottagningar och sonen ska på en med oss och sedan ytterligare två andra. Egentligen borde han även gå med på de vi ska på men man kan ju inte vara överallt samtidigt tyvärr! Eller ska han klona sig kanske?


Presenter har vi fixat! Nu är vi redo...


Jag har fått ut två extra tjänstledighetsdagar så nu ska jag vara fri från flygeri i sex dagar... Det blir dyrt men det är det värt!


Lite studentmottagningar, lite basketturnering, lite landet blir det de här dagarna...


 
 
Åsa

Åsa

31 maj 2011 13:27

Oj, fyra mottaningar! Jag ska inte på nån i år. Var bjudna på en men vi är inte hemma då.
Hoppas sonen inte stressar för mycket. =)

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

31 maj 2011 16:21

Vad roligt att dottern är med i ett idrottslag för man får såna fina relationer och bra motion mm. Vad kul att få se din dotter. Då har ni det ni gör ;) fina paket.

Hoppas det inte blir för stressande

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

31 maj 2011 18:43

Vilken grej att få bära landslagskläder. Stort!

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
Kimmie

Kimmie

31 maj 2011 18:49

Söt dotter, hoppas det går bra för dem under turneringen. Full rull med alla studentfester, hoppas ni hinner ha lite trevligt också =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

1 juni 2011 07:43

Fin bild på ungdomarna... ser nästan ut som om de står och ber inför matchen..:) Hoppas det går bra för dom!

Det blir verkligen ett race för er! Fina presenter och en riktig högtidsdag väntar!!
Ha det så trevligt!

http://bkoggplatsen.se

 
Helga

Helga

1 juni 2011 08:16

Åsa; och då har vi ändå tackat nej till en mottagning...

Wiper; Det ska bli kul! Idag spelar dottern sin första landskamp i Nordiska mästerskapen.

UnderCover; Jätteroligt - vi är stolta!

Kimmie; Tack! Hon är söt både på ut- och insidan ;)

Skrivmoster; Haha... de har genomgång om hur de ska spela...Detska bli en rolig dag även om vi missar dotterns första landskampsmatch idag.

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards