Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2008

Av Helga - 3 juni 2008 10:48


Jag är fortfarande på "tur" och har sovit på hotell i natt. Det var ganska mysigt att gå en sväng på stan, äta en bit mat och sedan ta lite kaffe på rummet. Det finns ju så himla många roliga program på hotellen som jag aldrig ser på hemma... Lyxfällan, Du är vad du äter och American Idol flimrade förbi innan jag släckte lampan.


Nu på morgonen tror jag bestämt jag hade en av landslagsspelarnas (fotboll) familj med ombord. De ska nog ner och träffa pappa innan EM drar igång och sedan se lite matcher också förstås :)


Heja Sverige!

Rösta?




Av Helga - 2 juni 2008 08:14


Nu är det allvar igen och slut på lugna, snoriga dagar... dags att spänna på vingarna och dra iväg ett tag...


Sonen somnade tidigt igår och var nog redigt trött efter en solig härlig helg med klassen på skolresa. Det hade bara blivt 2-4 timmars sömn per natt för hans del. Snart ska han även på niornas skolbal och då blir det också en sen tillställning. Det gäller att palla med nu i slutet av terminen.


På torsdag har vi tre studenter i släkten och jag ska jobba. Jag ska försöka byta schema så att jag kan gå med på uppvaktningarna. Det vore ju synd att missa alltihop men i värsta fall får maken och ungdomarna gå dit själva.


Rösta i bloggregistret?




Av Helga - 1 juni 2008 16:17


Ett och ett halvt dygn på landet med sol och bad är inte helt fel. Badet stod dock inte jag för utan maken. Vi har även legat och guppat i vår lilla båt utanför Mats Sundins sommarställe och där pilkar man strömming. Vi fick rätt så bra med fisk och gjorde sotare som fördrinkstilltugg igår. Vi grillade och njöt av värmen på kvällningen.


Idag har vi fikat nere vid badet eftersom det varit så varmt så det nästan blir lite väl varmt på tomten...


Nu har maken åkt för att hämta sonen som snart kommer hem från skolresan. Dottern höll på att baka muffins när vi kom hem och jag står och finklipper persilja som kommer igen från fjolåret. Jag ska frysa och ner till oss och ge till svärmor.

Rösta?


Detta är ljuvligt...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards