Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2012

Av Helga - 4 maj 2012 18:15



Eländes elände igen för flygbolaget enligt nyhetsrapporteringen... Trist tycker vi anställda!


Idag märktes inget av krisen utan vi hade fullt flyg både till och från en storflygplats i Europa. 184 passagerare dit och 179 hem. Full fart m a o... Vi skulle bara ha varit fyra i kabinpersonalen från början men som tur var fick vi ännu en flygvärdinnas hjälp tack vare att hon blev utkallad på sin jour. Många härliga människor som såg fram emot en helg utomlands eller hemma!


Nu struntar jag i flygplan, kriser och allt som har med detta att göra och tar helg... Jag lagar till en ugnsform med fläskytterfilé, färsk sparris, jordnötter och bananskivor, grädde och röd pesto. Om det blir gott? Bra fråga - ingen aning eftersom det är ett experiment! Hoppas kan man ju alltid!


 


Ha en trevlig fredagskväll!





Av Helga - 3 maj 2012 13:15


Ännu en ledig dag... Kanonskönt!


Jag märker att jag har ett levande hem när jag först väcks klockan 00.05 av att dottern går upp och gör sig klar för sängen. Sen vaknar jag vid 01.00 för att se om sonen är hemma från en studentfest. Nej... Vaknar igen vid 03.00 - då är han visst hemma. Vaknar igen vid 04.50 då han ska upp igen för att extrajobba (!!!). Man orkar mycket när man är ung... 06.30 går maken upp och klockan 07.15 börjar en snickare banka och såga hos grannen där de ska byta garagetak. Gah!!!   


Hur som helst är jag en glad tjej idag

  

Vår stora dator har haft problem på sistone och jag misstänkte efter att ha googlat felet att det bara var ett gammalt "klockbatteri" innanför huven. Alina systems i Uppsala, som först felsökte, sa att det var såå svårt att fixa så det var lika bra att köpa en ny dator. Jag anade ugglor i mossen och tog datorn till en mindre datorverkstad där de fixade batteriet direkt när jag stod kvar och dessutom åtgärdade ett annat mindre problem för 400 kronor. Dåligt Alina Systems i Uppsala!!!!


 


Min lilla dator som jag har med mig när jag reser är uråldrig och jag kan inte se alla sidor/ filmer jag vill eller ta med bilder i bloggen t ex. På den mindre verkstan, data verkstan vid Österängen i Uppsala, hade de en likadan begagnad minidator (fast modernare) som jag köpte till ett bra pris. Jag ska hämta den imorgon eftersom den skulle uppdateras så den blir perfekt för mina behov!


 


Imorgon blir det en ny flygdag - undrar vad som väntar mig då?


Sist jag jobbade hade vi en äldre farbror med ombord som kände sig yr och illamående och han var väldigt blek. Vi hade turen att ha en helt ledig stolsrad längst bak där han kunde lägga sig med filt och kudde och vila. När vi kom fram till Arlanda kände han sig mycket bättre - härligt!


Våren är här och igår plockade jag in en bukett med vitsippor och ställde på köksbordet... Ljuvligt!


 

Av Helga - 2 maj 2012 10:45


Efter en intensiv jobbhelg kom jag hem igen på valborsmässoaftonens kväll och då var maken redo med vin, ost, chorizo från Spanien, oliver och kex... Mysigt!

Igår var det kanonväder och det verkar vara sol och värme som gäller även idag! Jag gillar att påta i trädgården och det är vad jag gjort...


Jag köpte en ny spade, nya trädgårdshandskar, en ny perenn och lite penseér igår och det måste ju planteras och grävas så klart...


Vår dotter ska på en 3-veckors språkresa till Tyskland i sommar och idag är det dags att betala hela kalaset. Det svider lite just nu men det är säkerligen värt det sen. Sonen går ut gymnasiet i början av juni och söker alla jobb han kan. Bara han har något att göra över sommaren så får han mer tid att söka jobb till hösten. Vi ska börja planera för studentmottagningen nu. Vi måste väl snart anses var festproffs efter att ha arrangerat två jämna födelsedagskalas under vintern...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards