Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Några väl valda fula ord...

Av Helga - 26 november 2012 08:45


Att jag gör/ har gjort intryck på mina ungdomar genom livet har jag förstått men att det blir så starka intryck visste jag inte...


Nu t ex har jag hamnat i en av dotterns skoluppgifter. Uppdraget var att skriva en krönika om ett aktuellt ämne. Krönikans rubrik blev  " Konsten att avfärda en Indier".  Texten handlar om när vi gång på gång blir uppringda från Indien i ett försök att lura oss att gå in på vår Windowsdator, öppna en specifik sida och där klicka på en länk. I slutet får läsaren ta del av mitt sätt av avfärda uppringaren med några väl valda, fula ord.


Knorren på slutet av skrivuppgiften är att om någon som läser krönikan skulle behöva hjälp att avfärda dessa bedragare så går det bra att koppla samtalet till telefonnr 070-...... så tar  "min hetlevrade morsa" hand om saken..


Jahapp! Då kanske jag får ta hand om ännu fler bedragare här då om alla dotterns klasskamrater börjar koppla sina skumma samtal till mig   


 

 
 
Mia

Mia

26 november 2012 10:06

Haha, vad kul! Hur gammal är dottern? Det är i vissa åldrar vi mödrar är mer gångbara än andra...

http://miatankar.wordpress.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

26 november 2012 10:28

Hahah...heja Helga på dem bara det är så fräckt det där lureriet man får passa sig hela tiden

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

26 november 2012 10:32

@Mia; Dottern fyller 18 år i januari och går sitt sista år på gymnasiet.

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

 
wiper

wiper

26 november 2012 13:46

Vilken härlig dotter och vilken fantasi hon har. Bra att du kan avfärda lurendrejare. Vi har haft ett företag som ringt i dag flera gånger så jag har fått stänga av mobilen, rena rama stalkingen. Förstår att dottern uppskattar dig. ;)) det var så roligt

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

26 november 2012 17:07

Vad skönt! Kan jag också göra det med samtal jag inte vill ta själv? ;-)

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

26 november 2012 17:15

Ha ha vad härligt! Vill du ta mina samtal också? =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

26 november 2012 19:45

haha jag skulle behöva gå i skola hos dig. Jag är för snäll när det gäller försäljare och annat. Jag är visserligen inte lättlurad så det där med länken hade jag nog inte gått på men jag hade nog haft lite svårt att göra mig av med personen i andra ändan. Vill ju helst inte vara otrevlig. Fast ibland måste man nästan, för dom ger sig ju inte..

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

27 november 2012 08:22

@Sussi Efter drygt 20 samtal tror jag att även du kan ryta ifrån. Det värsta är att de ringer på dagtid när det är mest pensionärer o ungdomar hemma - mest lättlurade?

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

 
skrivmoster

skrivmoster

28 november 2012 09:13

Tack för en härlig berättelse! Man kan bli lätt trött på dessa samtal! Jag försöker vara vänlig men kan blixtra till om de är för ihärdiga och tror jag är dum i huvudet! En kille hade nog hållit på än om jag inte hade använt min strängaste sida mot honom. Lycka till med alla uppdrag du lär få! :))

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards