Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Kristyrhjärtan och pepparkakskolor...

Av Helga - 5 januari 2011 10:28



Det bidde en hel del köpt på det stora möbelvaruhuset... 4 toaborstar, 1 arbetslampa till datorbordet, 1 påslakan, 2 påsar kolor, 1 paket pepparkakshjärtan med kristyr, 1 fårskinn och 1 byrå till det stökiga tonårsrummet...


Nu pågår operation sanering och det går fort framåt. Saker ska kastas, sparas eller flyttas så det blir ordning - en tonårsmammas favoritord.


Undrar hur det såg ut i mitt eget tonårsrum?


Vi får fikagäster idag och det är ju fortfarande jul enligt almanackan... Varsitt kristyrhjärta kan väl passa...



Byrån kom i platt paket förstås... Tack och lov för min goa make som genast satte igång med pusslandet.

Skönt att sitta på i kökssoffan...

Jag ville helst att vi skulle köpa en vit byrå men dottern fick bestämma så den blev brunsvart vilket passar i hennes rum. Byrån heter Hemnes...



 
 
Åsa

Åsa

5 januari 2011 11:47

Vilka fina kuddar du har i soffan!
Jag har en Hemnes, den lägre, som disk i lokalen, har hängt tyg på baksidan. Jättefin.
Och jag vill inte ens tänka på hur det såg ut i mitt tonårsrum... ;-)

http://wessand.blogg.se

 
Pisan

Pisan

5 januari 2011 14:50

Ser ut att bli en god fika :-) ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

5 januari 2011 16:11

Byrån är jättesnygg, kunde passa i min sons rum =)
han har en rätt ful och småsliten vit byrå.
Får nog kolla katalogen =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten sa

britten sa

5 januari 2011 19:03

hi hi hi sobril kanske man ska beställa nästa gång man flyger..Hemnes byrå är jättesnyg tycker jag..Vet du jag hade blått och gullt i mitt tonårsrum...så tokigt och så långt ifrån britten idag..ha en fin kväll

http://glitteroga.blogg.se

 
bettan

bettan

5 januari 2011 19:20

Jättefina gulliga kuddar i soffan och tofsar(montasami-fan kanske?)
Jättesnygg byrå...då blir det ordning o reda hädanefter...
Ha det gott från den rastlöse...gapskratt
Ps: Jag har flugit till Bkk 17-18 gånger nu och det är supertråkigt att sitta så länge...mellanlandar i wien denna gången..

http://guldivardan

 
bettan

bettan

5 januari 2011 19:22

Jättefina gulliga kuddar i soffan och tofsar(montasami-fan kanske?)
Jättesnygg byrå...då blir det ordning o reda hädanefter...
Ha det gott från den rastlöse...gapskratt

http://guldivardan

 
diana

diana

5 januari 2011 22:26

Byrån är jättefin. Ha en bra kväll.

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Helga

Helga

5 januari 2011 23:25

Åsa; Kul att du gillar våra kuddar... Byrån är fin men som sagt jag hade hellre köpt en vit. Tyg bakom låter fint!

Pisan; Det blev inte så dumt med fikat :)

Kimmie; Det behöver ju ine vara nytt heller, men vi saknade en byrå helt enkelt!

Britten; Man svävar liksom ut lite mer med färger och så där man är i den åldern...

Bettan; Ha nu en underbar resa! Ska tänka på vad du sysselsätter dig med - terrorisera inte kabinpersonalen bara ;)

Diana; Ja, den blir nog bra!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

6 januari 2011 00:21

Mycket snygg byrå. Vi har en likadan fast dubbel i lillrummet :)
Svartbruna färgen har vi på vardagsrumsbordet..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

6 januari 2011 10:48

Det blir kanon...

 
-Nena-

-Nena-

6 januari 2011 01:48

Smaskiga pepparkakshjärtan.
Ser mysigt ut att sitta i den soffan ja.

http://nena.bloggagratis.se

Helga

6 januari 2011 10:47

Ja, de var goda och man sitter bra där...

 
wiper

wiper

6 januari 2011 09:30

Jättesnygg byrå och fina pepparkakshjärtan. Sockerbageriet har jag köpt godis från också några gånger.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

6 januari 2011 10:47

Hoppas du mår bättre idag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards