Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 2 oktober 2007 10:04


Ge de stackars fotbollsspelarna var sin boll så slipper de jaga en och samma...

Texten är hämtad ur Expressen o skriven av sign. "Måran".



Av Helga - 2 oktober 2007 08:33

Vår diskmaskin har snart gjort sitt...


När vi flyttade till vårt hus för 10 år sedan fanns det en välfungerande diskmaskin och den har varit bra, men nu sjunger den på sista versen. Locket till utrymmet där spolglansen ska hällas i har gått sönder, armen som snurrar runt med vatten ramlar ner med jämna mellanrum och nu senast gick en fjäder i framluckan sönder, så nu rasar luckan ut om man glömmer bort att hålla emot. Imorgon ska jag ta en runda och titta på lite diskmaskiner...


Hoppas jag hittar något lite modernare än vår stenåldersspis...

Av Helga - 1 oktober 2007 19:40

Nu är jag tillbaka från informationsmötet om sonens sportinriktade gymnasieskola. Vi har ätit och idag blev det chili con carne med ris. Dottern är på sin träning och äter efter den.


Jag fick några kommentarer härom dagen till ett tidigare inlägg med frågan om Peter LeMarcs nya skiva är bra... Då hade jag precis köpt den och kunde inte svara säkert, men nu när jag lyssnat igenom den några gånger kan jag definitivt säga att JA, den är BRA!

Av Helga - 1 oktober 2007 12:12

När jag kom gående ner för gatan var maken på väg till jobbet och hemma var båda ungdomarna fortfarande kvar. Dottern, som ska åka buss till skolan i stan, snodde runt och packade sin väska och sonen satt nyvaken vid köksbordet och åt sin frukost...


Detta är nog första gången jag kommer hem från jobbet så här tidigt - redan innan familjen hunnit iväg...


Jag åt lite frukost med sonen och läste morgontidningen och sedan var det inte svårt att sova...rullgardinen drogs ned och svag musik spelade på klockradion och Helga var väck några timmar.


Idag unnar jag mig att göra inget särskilt, men till kvällen ska jag gå på ett informationsmöte om sonens gymnasieval. Det är ett gymnasium med sportinriktning här i staden som håller denna sammankomst och det är blir till att plocka fram anteckningsblocket...


Vi har även fått "lock och pock" från andra orter, men jag hoppas sonen väljer att stanna hemma. Det är lite tidigt att flytta hemifrån när man inte är 16 fyllda.


Olika falla ödets lott...

Av Helga - 1 oktober 2007 06:46

Tack för kaffet och godnatt jord...


Går hem nu när de flesta av er går till jobbet. Ska ta tåget hem, äta något litet, läsa tidningen och sedan snusa några timmar. Nattsömnen blev kort ca 3 timmar bara...


Här ett sensommarfoto;

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards