Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2007

Bild; Laga mat på stenåldersvis...

Av Helga - 2 oktober 2007 08:33

Vår diskmaskin har snart gjort sitt...


När vi flyttade till vårt hus för 10 år sedan fanns det en välfungerande diskmaskin och den har varit bra, men nu sjunger den på sista versen. Locket till utrymmet där spolglansen ska hällas i har gått sönder, armen som snurrar runt med vatten ramlar ner med jämna mellanrum och nu senast gick en fjäder i framluckan sönder, så nu rasar luckan ut om man glömmer bort att hålla emot. Imorgon ska jag ta en runda och titta på lite diskmaskiner...


Hoppas jag hittar något lite modernare än vår stenåldersspis...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 oktober 2007 09:14

Godförmiddag på dig,,,hm vill du ha en ask tändstickor,,,hoppas du hittar en bra diskmaskin min har jag haft i 10 år nu så det är väl snart dags men den går så snällt märkligt nog men frågan är väl om du kanske skulle byta spisen med när du ändå är på gång,,,fnissar,, det var ju bra plattor förstås detta men i längden så...;)

http://filifjonkan-se

 
helga fnissar

helga fnissar

2 oktober 2007 09:19

Fjonkan: Ja, det blir ju lite rökigt inne förstås - kanske dags att byta spisen också! ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Sofie

Sofie

2 oktober 2007 09:28

Hihi! Vilken fantastisk spis:-)

http://www.sofie1.bloggagratis.se

 
Puman

Puman

2 oktober 2007 09:36

Diggar spisen ;)
Scout övning när det regnar kanske?!!

http://www.puman-ragnarok.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

2 oktober 2007 09:36

Lyllo dig som iaf har en diskmaskin du kan gömma disken i...eller det har ju iof jag med numera...Väntar på att en ska komma hit och koppla in den (vilket är lättare sagt än gjort) JAg vill ju ha igång min diskmaskin juh!!!

Hoppas du får en riktigt bra dag Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Alma

Alma

4 oktober 2007 12:28

Åh! Du kan ju grilla korv inne så det blir gott! *avis*

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards