Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Det blev lite konstigt och en resa till Zanzibar.....

Av Helga - 4 augusti 2014 10:33

Så konstigt det kan bli ibland.

Igår hade vi en lång arbetsdag och så när vi skulle flyga iväg för sista gången på kvällen så var det plötsligt strömförsörjningsproblem på Arlanda. Vår flight blev ca en timme sen eftersom allt möjligt krånglade.

När vi slutligen kom fram till vår destination där vi skulle övernatta visade det sig att vår nattvila blev för kort. Vi har blivit omdisponerade nu och fick sovmorgon. Väldans skööönt!

Tyvärr hade jag inte packat ner så mycket privata kläder eftersom vi egentligen "bara" skulle sova. Men en jeansklänning och mina uniformsskor får duga om jag bestämmer mig för att gå ut i regnet (södra Sverige har regn idag).

Jag fick kontakt med dottern när jag åt hotellfrukosten. Just då satt hon på Kilimanjaro airport och väntade på sin flygning till Zanzibar. Där ska hon avsluta sin volontärresa med en veckas semester. Det låter ju verkligt härligt - eller hur!?

Utsikt från min position just precis nu...

#flyg #helga #hotell #resa #zanzibar #regn

Anneli

4 augusti 2014 18:27

Man "får" ju inte gnälla på värmen men regn låter faktiskt helt underbart i mina öron. Ja, sovmorgon är inte heller så dumt.......

Hanneles paradis på Hisingen

5 augusti 2014 17:41

på Hisingen regnar det inte :)

wiper

6 augusti 2014 07:40

Vad mycket som kan hända i ditt yrke, inget är förutsägbart.Härligt att få lite sovmorgon. Vad spännande liv din dotter har, så skulle man gjort själv som ung när man nu sitter med facit i hand.

Ha nu en fin onsdag

kramar

susjos

6 augusti 2014 18:05

Så skönt med sovmorgon! Det var du väl värd i ditt jobb!
Såg att du skrev om sommarpratarna i tidigare blogginlägg, tack för tipset om Sofia Helin! Har inte hunnit lyssna på så många sommarpratare ännu. Hörde att Bea Uusma var väldigt bra häromdagen, så det måste jag ju också lyssna på! Jag har lyssnat på Börje Salming (som var bra) och Sanna Nielsens...och några till...

Åsa

9 augusti 2014 10:39

Häftigt med dotterns resa. Hon måste ha upplevt massor.

Har du nån koll på hur många länder du har varit i? Måste ju vara hur många som helst.

Helga

9 augusti 2014 15:22

Ja verkligen härlig resa. Jag har aldrig räknat länder så men visst är det en hel del -särskilt inom Europa!