Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Lycka till Sanna Nielsen...

Av Helga - 10 maj 2014 19:34



Nu laddar jag för att se ESC 2014 ikväll...


Jag tycker inte Eurovision och Melodifestivlen är lika kul längre men är jag ledig vill jag gärna titta! Jag hejar så klart på Sanna Nielsen men det var inte min favorit från de Svenska uttagningarna.


I vilket fall lycka till nu fullblodsproffset Sanna!!!




Vi har haft en fin dag med vår släkting från USA. Vi hämtade henne på arlanda imorse och har umgåtts en stor del av dagen både hemma hos oss och hemma hos mina föräldrar. Imorgon ska hon resa vidare till Italien och sen om en vecka tillbaka till USA. Detta var extra roligt för min pappa som inte har några syskon. Detta var ett barnbarn till min pappas moster som flyttade till USA i början av 1900-talet.


#Sanna #ESC #USA #Musik  #släktforskning #familj

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

12 maj 2014 18:26

Rätt artist vann, underbart att Europa så starkt står för olikhet och mot fördomar, jag gillade även Nederländerna.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
helga

helga

12 maj 2014 19:52

Jag tyckte också att rätt låt vann! Riktig snyggt o fantastisk låt med en kanonartist!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

13 maj 2014 00:24

Finalen var fantastisk att se på plats!!!! Det hade danskarna fixat superbra! Och grattis Sanna till en fin tredje placering! Conchita var en värdig vinnare!! Vi hade en toppenhelg i wonderful Copenhagen!!!

Så kul att få träffa en släktning från USA!

http://susjos.blogspot.com

Helga

13 maj 2014 12:02

Det måste ha varit jättekul!!! Jag har en kollega som åker på ESC varje år med ett gäng schlagernördar. Det var en artikel om dem i Icakuriren förra året.

 
wiper

wiper

13 maj 2014 08:54

Hon var en av dom bättre tycker jag också men min största favorit var Common Linnets. Den som vann var också bra.

Vad roligt att ni haft sånt besök och vad kul för din pappa. På min mammas sida så utvandrade många till USA. En kusin till min mamma hörde av sig för några år sedan och ville ha en bild på min mammas familj. Jag har själv Belgiskt arv på pappas sida.

Ha en härlig dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

13 maj 2014 12:01

Det är kul med möjligheterna idag både att släktforska på internet och att träffas via nätet eller på riktigt...

 
Susanne

Susanne

13 maj 2014 08:59

Underbart med en tredjeplats. Mycket nöjd var jag över vinnaren med :) Även om eurovision blivit sämre så kollar man ändå. Svårt att låta bli :)

Ha´t så bra

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Helga

13 maj 2014 11:57

Ja, det var riktigt kul med en så fin placering igen! Bra topp tre överhuvudtaget i år!!

 
Åsa

Åsa

13 maj 2014 22:15

Jag gillar den svenska uttagningen men orkar inte riktigt med "den riktiga". Det blev väldigt mycket. Fast Sanna skötte sig bra.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards