Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

En mezetallrik tack...

Av Helga - 20 maj 2010 17:31


Det gick lysande att hjälpa till i min kompis affär igår. Kunderna strömmade till och det blev mitt "all time high" i kassan...


Imorse var det dags för flygning igen och den här gången stod alarmet på 4.20 Hu! Imorgon stiger jag upp 4.10 och på lördag 4.20 Undrar när jag vaknar på söndag när jag är ledig nästa gång? Antingen sover jag väl bort hela dagen eller så vaknar jag av gammal vana vid fyrasnåret ;)


Hannele undrade om vi bara jobbar morgnar, men det gör vi förstås inte. Det blir många sena kvällar också. Jag gnäller nog bara lite mer när jag ska upp i ottan...


Nu befinner jag mig utomlands och har varit på ett välkänt varuhus och letat bikini - det är verkligen inte det lättaste. Det blev inget köp!!! På väg tillbaka till hotellet stannade jag på restaurang Mezepoint och åt en fantastiskt god mezetallrik. Jag unnade mig även ett glas kallt vitt vin. Här är säkert 25 grader varmt ute så det blev ett bord utomhus...


Ikväll kryper jag ner tidigt och hoppas på god sömn. I natt var det lite si och så med det. Jag hade mycket som snurrade i huvudet och det snurrar ju som bekant alltid lite extra på natten när man inte kan sova...



Var kom alla maskrosor från?

 
 
Carina

Carina

20 maj 2010 18:24

Åh så härligt att du unnar dig lyx och njutning, blir riktigt avis!
Håller med dig om tidiga morgnarna, då är det våld mot kroppen. Allt före 06.00 är misshandel och tortyr. 12 timmars arbetsdag på det och man vet inte vad man heter. Mat och allting blir "fel". Nog kan man va trött på sena kvällsflighter, men INTE på det sättet.
Kram!

http://soldatmamma.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

20 maj 2010 20:13

Ja fyra på morgonen är allt bra tidigt, det är liksom natten då. Jag går iofs upp strax efter 5 men där går nästan gränsen. Mezetallrik?? Låter skumt, vad kan det vara?? Ha det så gott o. hoppas din nattsömn blev bra. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
britten sa..

britten sa..

20 maj 2010 21:12

ja hu för att köpa bikini...när sara och jag var på spa hotel i Tallin köpte jag mig en riktigt snygg badräkt som jag känner mig jättenöjd med...härligt det låter att slå sig ner vid ett bord med ett glas vitt..och ja jag vet hur det är att inte sova...tankar som mal och mal...jag har börjat tänka " undrar vad nästa tanke ska bli" när jag grubblar och grubblar på allting och ibland hjälper det..hoppas du får sova riktit gott i natt / Kram

http://glitteroga.blogg.se

 
Åsa

Åsa

20 maj 2010 22:10

Jag hade också klagat mer på mina morgontider, lätt! Kl 4 låter inget vidare. Hoppas du kan sova på söndag!
Har också varit på bikinijakt utan lycka. Alla är så lågt skurna nu.

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

21 maj 2010 01:10

Hu för att gå upp så tidigt! Det är väl därför jag jobbar natt. Är en riktig nattuggla som älskar att sova på morgonen :)
Tror att du sover gott i natt!
Kram!

http://susjos.blogspot.com

 
Bitte

Bitte

21 maj 2010 07:09

Det låter underbart att slå sig ner med en Meze och ett svalt glas vitt... 25º är ju inte fel heller :-) Hoppas du sovit bättre inatt, finns inget värre än att grubbla, vrida och vända sig på det viset.

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
Helga

Helga

21 maj 2010 07:29

Carina; Du vet ju precia hur det är... det var mysigt med lite "glamour" igår även om ögonen gick i kors.

Ammis; Meze är småätter ofa från medelhavsområdet eller med orientinslag. Det kommer en bild så småningom.

Britten; Kaske ska jag leta en baddräkt istället då. Malndet är inte kul.

Åsa; Precis så var det. För låga byxor...

Susjos; Ma vänjer sig väl vid de konstiga tiderna på nåt sätt...

Bitte; Vinet gjorde susen. Jag sov hur bra som helst!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

21 maj 2010 08:22

Fy för att stiga upp mitt i natten! Men det lät mysigt att sitta och njuta av Meze och gott vin.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

21 maj 2010 09:58

Hua, det är ju mitt i natten!! :-) Jag gillar maskrosorna, de är ju så gula och fina, jag har hela gräsmattan full :-) KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

21 maj 2010 16:36

Kimmie; Det var inte alls dumt :)

Pisan; De är fina när de är gula ;)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

22 maj 2010 08:41

Vad ska du med bikini till?
Svimmingpölen har ju kantrat juh...

...små solar i gräset när sommar'n är slut...*nynnar*

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards