Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Läskigt ras och redan inne på dag två...

Av Helga - 20 maj 2011 09:36


Så vaknar jag då den andra dagen på ett hotellrum i norr efter en sen landning igår natt. Här har vi så kort om tid så jag äter bara lite "brunch" här på rummet och sen ska vi iväg igen vid lunchtid...


Jag har ju en son som praktiserar på ett stort bygge genom sin gymnasieutbildning och då är den här olyckan en nyhet man inte vill läsa om. Otäckt! Sonen var inte inblandad på nåt sätt i den här olyckan, tack och lov!


Några reflektioner från gårdagens flygningar;


Två unga tjejer var på hemväg från två månaders vistelse i Kenya...


En man i 40-årsåldern kom till sin stolsrad och där satt redan ett äldre par som flyttat längst in mot fönstret. Mannen ville absolut ha SIN plats vid fönstret. De äldre, som hade svårt att röra sig, fick resa sig för att släppa in honom. Sen när vi lyft skulle mannen vid fönstret gå på toan direkt!!! De stackars åldringarna fick resa sig för att släppa ut honom. De gamle var verkligen stappliga så hela grejen var så onödig...


På den sista flighten hade vi ett medelålders par som fortfarande verkade tro att de var kvar på sin danskryssning. Lite vingliga, lite hångliga och lite högljudda...


Nu flyger jag vidare genom Europa - landar igen hemma på måndag!


  

 
 
Åsa

Åsa

20 maj 2011 10:44

Jag kan bli så arg på sånt! Folk som tänker "bara jag får", vad hade det spelat för roll?
Förstår att ni måste bita er i tungan ibland.

http://wessand.blogg.se

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

20 maj 2011 10:55

lite läbbigt att vara föräldrer (vår äldste åkte med fraktbåt i orkan i Atlanten ganska nyligen)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

20 maj 2011 18:42

Usch ja, vilken tur att din son inte var inblandad i detta.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

20 maj 2011 21:37

Vilken tur att inte din son jobbade på det bygget. Mitt jobb kör åt ett av företagen som levvar byggrejer dit. Vi fick en avbokning och då fick vi reda på vad som hade hänt. Så tragiskt. Synd att en dött nu :(

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
skrivmoster

skrivmoster

21 maj 2011 09:03

Jag önskade dig en trivsam flygning i min förra kommentar...med trevliga passagerare... Det du berättar var ju lite "onödigt" när de äldre inte är så rörliga. Men principer är till för att inte ruckas på för somliga!

Jag antar att det händer en hel del som är både positivt och negativt. Önskan är ju att det positiva ska överväga! Oftast är det nog så gissar jag.

Hälsningar!

http://bkoggplatsen.se

 
helga

helga

21 maj 2011 09:24

Åsa; Killen kanske inte föstod från början hur orörliga de äldre var... men ja, jag bet mig i tungan.

Hannnele; Åh, vad otäckt! Man oroar sig alltid för ungarna...

Kimmie; verkligen otäckt!

Sussi; Stackars alla inblandade :(

Skrivmoster; Självklart är det nästan alltid positivt och som vanligt ombord men jag skriver ändå om det som är lite annorlunda annars skulle nog inläggen bli rätt så trista...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards