Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Aj, aj, aj...

Av Helga - 10 maj 2012 08:15


En skön start på dagen med en kopp kaffe, lite surf och ett soduko...


Jag njuter tills jag nästan sätter kaffet i halsen...


En kollega på flygbolaget har gjort bort sig rejält genom att ha för hög alkoholhalt i blodet vid en oanmäld kontroll strax innan start.


Sorgligt, tråkigt, katastrofalt - jag har inte ord!


 



 
 
tant Hannele

tant Hannele

10 maj 2012 08:45

sånt är tråkigt, förmodligen andra problem

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

10 maj 2012 11:28

Dom sa det i nyheterna... att du satte kaffet i halsen :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

10 maj 2012 12:08

Det var verkligen ingen höjdare men så bra att det görs kontroller. Det känns ju ändå tryggt. Har hört om fartygskaptener som varit fulla.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

10 maj 2012 13:09

Hej Helga ja frågan är ju nu då om vi skall våga låta vår bloggflygvärdinna jobba på detta farliga bolag?? Hahha du lever verkligen med skumma typer Kollar ni era medkompisar tro? Eftersom jag nog är lite flygskraj så skulle de om jag vore du få blåsa i min egen blåsare innan jag kliver ombord den saken är klar mer skratt...Onyktra piloter får mig osökt att tänka på Magnus och Brasses sketch Malmoe,,, lyssna på den om du missat den,,hihi ha det så bra nu

Helga

11 maj 2012 08:24

Visst har vi koll på varandra, men jag har aldrig misstänkt någon för fylla eller bakfylla på jobbet. Jag har sett sketchen - den är kul!

 
Ingen bild

-Nena-

10 maj 2012 14:20

Ja det var verkligen ingen rolig historia =(
Tur att det görs kontroller i alla fall och att inget hänt...

 
Kimmie

Kimmie

10 maj 2012 20:30

Antagligen ett jätteundantag, men usch vad skrämmande!

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

10 maj 2012 20:51

När man har ansvar för så många människor kanske man kunde hålla sig nykter. Den personen som åkte fast våndas nog nu. Bortgjord och kanske arbetslös?

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

11 maj 2012 08:22

Jag har inte hört ngt mer än det som står i tidningen. Tragisk person med problem tänker jag...

 
Språkgeni

Språkgeni

12 maj 2012 11:40

Hej Helga, måste endå tycka att detta hanterats mycket snyggt och sobert av flygbolaget. I ett så stort bolag vore det väl märkligt om någon skulle få problem. Håll fanan högt, detta klarade ni bra - också!

http://www.native-translator.se

 
Åsa

Åsa

14 maj 2012 09:03

Oj!
Har ni kollar lite så där när som?
Bra för säkerheten men vad tragiskt.

http://wessand.blogg.se

Helga

14 maj 2012 13:29

Det känns bra att vi kontrolleras då och då. Vi vet heller aldrig när det ska ske. Tur att han åkte dit även om det varit bättre om man upptäckt det på annat sätt så han fått hjälp med sina problem tidigare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards