Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Valborg idag och jag är inte i Uppsala...

Av Helga - 30 april 2012 10:15


Nu ser jag på hotell-TV:n hur man i Uppsala firar Valborg med forsänning bl a... Själv befinner jag mig i en stad längre norut och det är min sista arbetsdag nu. Jag har jobbat mycket hela helgen.

När jag lämnade Uppsala rasade det in folk som skulle fira sista april. Mängder med ungdomar med systemkassar och flak. Bl a såg jag en kille med tre plattor öl som han packade in i en taxibil. Vi får hoppas att han ska dela med sig annars kan det bli tungt att leva imorgon...




Idag har jag ganska mycket tid att fördriva och det ska bli skönt!! En fika på stan, en promenad och tid att tänka. De senaste flygdagarna har varit hektiska med fulla flighter så en lugnare dag är välbehövlig...


Hoppas att du har en fin Valborg!

 
 
Åsa

Åsa

30 april 2012 12:05

Jag hade liksom glömt det där med Valborg. Hoppas det blir lugnt på stan. Får kanske ta en sväng neråt och kolla ungdomarna.

http://wessand.blogg.se

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

30 april 2012 12:26

Kanske du missar Chalmers Cortègen, ska se för maken med med sin saxofon, kul med lite folkvimmel också, trevlig Valborg!

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Eva

Eva

30 april 2012 12:40

Ikväll firar med goda vänner, god mat, god dryck och brasa :)


Trevlig Valborg!
Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
wiper

wiper

30 april 2012 13:46

Vilka fina bilder du tagit. Jag är själv van vid att arbeta obekväma tider. Jag hade nästan också glömt att det är Valborg denna helg ;) vi tar det lugnt. Tråkigt att det blir så mycket fylla numera.

Ha en skön Valborg än om du arbetar
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
ingrid

ingrid

1 maj 2012 08:45

Hoppas du får lite lugn och ro kring dig när du landat hemma.

Jag såg också på tv inför forsränningen och kände som vanligt en liten längtan tillbaks till din stad.

Det är alltid stor lycka när ungdomarna kommer hem välbehållna och på fötterna, efter firande såna här helger. Många föräldrar har inte samma tur.

kram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

1 maj 2012 17:19

Vilka fina bilder! Skönt att du får en lite lugnare dag.

http://kimmietid.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

1 maj 2012 19:17

Hoppas din valborg blev bra ändå trots att du inte kunde vara i Uppsala.Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Sussi

Sussi

1 maj 2012 20:41

Valborg i Uppsala är rätt stort! Men dom senaste 10 åren har jag vägrat åkt in till city på sista april. Tycker det är så obehagligt med all fylla och det är människor överallt! Jag firar med vänner utanför stan istället :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 maj 2012 08:25

Hej Helga Åh det har varit din jobbarhelg i år. Ja så kan det bli med . Jo det är säkerligen många ungdomar som vaknar med hududdunkande efter helgens utsvävningar. Som du sa man såg många flak öl lastas in i bilarna och man kan ju undra hur de har råd i så ung ålder skolbarnsålder att handla sådant? Blir ju stora pengar inte bara k öl det var kassar med klirrande flaskor i dessutom och det är då inte billigt heller. Fina bilder du lagt ut

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards