Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Laserpekare, nässelpaj och gamla minnen...

Av Helga - 18 maj 2011 07:46


Det var kö till fästingbussen igår men efter att ha väntat i max 10 minuter var vi inne och fick vår påfyllnadsspruta. Smidigt och lätt som en plätt!


Hos min väninna bjöds jag på en fantastisk nässelpaj med fetaost och rostade pumpakärnor ovanpå. Till det en rejäl sallad och till efterrätt fruktsallad...


   


Det var fräscht, vårlikt och supergott!


Igår var jag också uppe på vinden och letade fram en låda med gamla brev, dagböcker och andra minnessaker. Bl a satt jag och läste i två gamla dagböcker som jag skrev som ung. Det var roligt att läsa om hur jag tänkte och kände då... Det kändes ganska fjärran!


Jag läser på SVT´s hemsida om laserpekare som är ett allt större problem inom flyget. Människor riktar alltså laserpekare mot flygplan/ helikoptrar och det riskerar piloternas syn och flygsäkerheten. Idiotiskt!

 
 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

18 maj 2011 08:25

Försökt testa nässel, men inte riktigt min favorit. Vi såg Beatles i Dublin! (Fick nyss SMS från München.. Lindholmen är lyxigt värre, mycket nära tv-studion.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

18 maj 2011 08:28

Så korkat är det! Även om det är rent "bus" och ingen tanke bakom. Det kan ju gå hur illa som helst.
Nässelpaj har jag aldrig ätit. Fetaost är ju ev favvo hos mig. Låter inte alls dumt.

http://wessand.blogg.se

 
tant Hannele

tant Hannele

18 maj 2011 08:34

P.S
Synd att jag slängde/brände en bra dagbok, när jag blev kär i en annan som ung...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

18 maj 2011 10:04

Helidiotiskt!! Pajen lät väldigt god :-) Ha en fin onsdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

18 maj 2011 20:11

Skönt att ha det där med vaccinationen klart. Jag har inte kommit igång med första ens än. Får hoppas fästingarna håller sig lååångt borta från mig. Än har jag klarat mig (peppar peppar).

Så gott det lät det du blev bjuden på! Jag får väl gå och bre mig en macka eller två istället ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

18 maj 2011 20:27

Spännande att läsa sånt man skrivit som ung =), det kan vara kul bara att gå tillbaka några år i bloggen och se vad man skrivit då =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
susjos

susjos

18 maj 2011 22:18

Kul med gamla dagböcker! Men man får lite ångest hur ung och dum man var, men det hör väl till!
Hm,fästingvaccinerade är vi men med två sprutor bara...borde kanske fylla på...(pinsamt att man är sjuksköterska och inte fixat detta!)
Pajen såg god ut! Jag tänkte bjuda en kompis på västerbottenostpaj på fredag...hoppas den blir bra!

http://susjos.blogspot.com

 
Stattinskan

Stattinskan

19 maj 2011 08:07

Jag har faktiskt ALDRIG ätit nässlor i NÅGON form. De sägs ju att det är jättenyttigt. Får kanske bjuda bort mig till någon som har nässlor hemma ;-D
Så fullständigt onödigt att leka med laserpekare. Nä, förbjud dem ... det kan väl inte vara så svårt?
Gomorron Helga :-)

http://stattinskan.blogspot.com

 
helga

helga

19 maj 2011 09:36

Tack för alla kommentarer!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Frejda

Frejda

21 maj 2011 11:25

Spännande med nässelpaj. Der kanske jag ska göra av alla mina nässlor som fullständigt växer mig över huvudet? Vad var de i? Nässlor, feta och vanlig äggstanning?

http://frejdastorp.bloggagratis.se

Helga

21 maj 2011 12:17

Som en valig paj men byt ut spenat mot den späda delen av nässlorna... Jag har inte gjort pajen själv men jag tror man ska förvälla nässlorna??

 
Frejda

Frejda

21 maj 2011 23:52

Mums! Passa er nässlor! Här kommer jag! :-)

http://frejdastorp.bloggagratis.se

Helga

22 maj 2011 00:52

Kul att du testar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards