Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Sannolikhet, blåställ och sättpotatis...

Av Helga - 12 april 2011 07:50


Det var segt att få tag i sättpotatis i butikerna i år. Trädgårdsarbetet ligger lite sent här i Uppsalatrakten men nu har vi äntligen fått användning för äggkartongerna som vi sparat under senvintern. Nu ska vi bara vänta på groddarna...


  


Jag visade Tage Danielssons sketch om Sannolikhet här i bloggen för ett tag sen och nu känns den väldigt aktuell igen eftersom kärnkraftsolyckan i Japan uppgraderats till nivå med Harrisburgolyckan 1986.


Idag är det dags att dra på blåstället igen och jag ska flyga Skandinavien runt i tre dagar. Hit och dit och dit och hit. Det blir kul att se vad som väntar... 

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 april 2011 09:07

Hej Helga. Ja jag har ett par i kartonger
jag med som skall gro.Tage Danielssons sketch är verkligen högaktuell! Han var mycket före sin tid .Men förstod mycket och var så rolig.Blåstället på sa du en långsväng hit och dit,,ja det gäller att veta var du är så du inte gör som Kungen hahah...ha dt så bra.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

12 april 2011 09:09

Vad härligt det ser ut med potatisen i kartongen. Ja du den med Tage är aktuell igen.

Ha en härlig arbetsdag på flyget.

varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
britten sa

britten sa

12 april 2011 09:57

så trevlig läsning här inne en tisdagsförmiddag...och så duktiga ni är...

http://gliteroga.blogg.se

 
susjos

susjos

12 april 2011 10:34

Såg att ett träd blåst omkull på landet hos er, hoppas att vår stuga står kvar!
Ha en bra jobbardag! Det blåser i alla fall lite mindre nu...

http://susjos.blogspot.com.

 
Sofia

Sofia

12 april 2011 12:11

Det blir nog potatis här med i år men vi har helt enkelt inte hunnit börja... :( I värsta fall hoppar vi potatisarna och sätter massa annat gott :)
Sv: Jo jag med, hellre 10 sprutor, bedövningen han tog gjorde skita ont med, usch vad klen man känner sig ibland men tandläkaren är ingen hit!

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

12 april 2011 16:20

Äggkartongen står i fönstret och har börjat gro - snart ska dom ner i jorden.

Ha så kul på flygningarna!

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

12 april 2011 20:21

Smart att använda gamla äggkartonger. Vi satte egen potatis året vi flyttade ut till vårt hus. Det var si så där en åtta-nio år sen. Det är ju så förbenat jobbigt ;)
Som en anledning att slippa så planterade vi gräs i potatislandet.. Smart va?? ;)

Ha det så bra på flängandet land och rike runt :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

12 april 2011 22:04

Hur går detta till, potatis i äggkartong...kramen

http://blogg.vf.se/kicki

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

13 april 2011 08:47

Härligt vårtecken.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

13 april 2011 10:22

Filifjonkan; Det har också hänt att man annonserat i högtalaren en felaktig landningsplats ;)

Wiper; Tage visste vad han prtade om redan då ;)

Britten; Tack goa Britten!

Susjos; Ja, man vill ju gärna titta till stugan efter stormar och elände. Vi fick avdrag på elräkningen pga flera elavbrott i höstas. Det kändes ju helt OK.

Sofia; Det är ju mycket man ska hinna med... Ni hittar säkert något roligt att odla...

Eva; Mysigt!

Sussi; Smart om man inte har lust att hålla på med sånt! Vi sätter potatisen på landet och den egna potatisen är extra god! Lönsamt är det nog inte men gott!

Kicki; Man sätter bara sättpotatisen i en äggkartong när den ska gro så att den står stadigt, sen gräver man ner den i jorden som vanligt!

Hannele; Ja, jag älskar våren!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards