Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Jag slängde mig över telefonen...

Av Helga - 18 maj 2009 09:01


Det känns skönt vara ledig ytterligare några dagar...


Idag ska jag ge mig i kast med en bulldeg. Kanelbullarna i frysen lyser med sin frånvaro så det är dags att fylla på.


Sonen har också lovat mig att försöka få klar min sålåda i eftermiddag och jag hoppas att detta ska bli verklighet ;) Nu är jag verkligen sugen på att få så även här hemma. På landet har det redan kommit upp små sallad- och mangoldplantor.


Igår fick jag besked om att jag fått ledigt på midsommar och det passar ju bra eftersom vi brukar ha gäster på landet då. Jag slängde mig på telefonen och ringde runt till våra vänner och meddelade att vi kan stå för midsommarfirandet även i år...


Bloggregistret


twitterbloggen www.my-precious-mind.blogspot.com


En tuff brud (dottern) testar på amerikansk fotboll...


 
 
Kimmie

Kimmie

18 maj 2009 10:01

Vad skönt för dig att få ledigt till midsommar, trist att jobba när de flesta andra firar.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

18 maj 2009 10:02

Jag är inte så bra på det där med att odla. Det står ju inte på paketet hur man ska göra. Jag har nog satt morötterna alldeles för tätt. Jag har bara hällt i frön i skåran. Man får väll försöka gallra när det kommer upp nåt hihi. Jag har säkert gjort galet på salladen och löken också!! Ja ja det är ju trots allt första gången med eget land..

Ha en fin dag
Kramsiar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
britten

britten

18 maj 2009 10:41

va roligt att så.....eftersom vi är ofta på resande fot känns det som så är det svårt för mig att så nåt..jag får hålla mig till mina perenner i Holmträsk .....va trevligt att du fick ledigt på midsommar.....stor kranm

http://pyrobritt.blogg.se

 
Pisan

Pisan

18 maj 2009 10:45

Vad härligt för dig med ledighet! :-) Bullar låter gott. Kan du inte komma hit och baka en sats eller två?? :-) KRAMAR!!!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

18 maj 2009 11:00

Japp det stämde om äppleträdet :)
Fotoblogg kan bli riktigt kul om den görs på rätt sätt. :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

18 maj 2009 11:06

Vad skönt att du är ledig på midsommar och nu också.

http://nena.bloggagratis.se

 
Hannele förvånad

Hannele förvånad

18 maj 2009 11:44

Vem vill flyga på midsommar...

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 maj 2009 12:14

Jamen det var väl alldeles underbart att du är midsommarledig.Nu skall vi bara hoppas på då att solen är i tjänst då och inte tagit ledigt.. Det har den gjort idag här.Hu det vräker ner vatten.Lycka till med bullarna nu då och hoppas du får sålådan klar.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

18 maj 2009 17:28

Jag förstår att vi inte lider av samma slags degfobi. Åh, kanelbullar som är så gott! Det får mina barn aldrig uppleva en; mamma som fixar bullar (en pappa som gör det ca en gång per år dock). Skönt med ledig midsommar, då vill man ju verkligen vara hemma...i Sverige

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
teolinda

teolinda

18 maj 2009 19:33

rabarbermjukglass...inne hos Filifjonkan...låter ...mmmm...

http://teolinda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ammis

18 maj 2009 21:04

Va skönt med ledig midsommar, hoppas bara att vädrets makter är med oss i hela Sverige. Mina salladsfrön som jag petade ner för en månad sen har kommit upp ganska bra, är väl dags att gallra kanske, vet ej, har aldrig sått sallad förr men tycker det börjar se trångt ut.... lycka till med dina fröer.

Kramelikram

 
helga

helga

18 maj 2009 22:21

Kimmie; jag är jätteglad!

Sussi; Jag är inte världens fena på det heller. Har bara odlat dill, persilja och kryddor förut. Det här med sallad är nytt...

Britten; Jag förstår dilemmat. Har flyttat många krukor mellan stan och stugan. Jag är så glad för min ledighet i midsommar.

Pisan; Kom hit och smaka vet jag!

Micke; Säg till om du startar en fotoblogg!

Nena; Jag njuter...

Hannele; Massor av folk reser kring helgerna och chartrarna går som vanligt...

Filifjonkan; Mycket att vara glad för och ja, sol i midsommar skulle vara bra när vi ska vara vid en pytteliten stuga...

Ann-Louise; Jag är såå glad för det! Barn överlever säkert utan bullar :)

Teolinda; Receptet finns här i bloggen...

Ammis; Man får väl läsa på påsen... Kul att det gror hos dig iaf...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards