Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Även en flygvärdinna måste göra vardagliga saker - tyvärr...

Av Helga - 3 maj 2009 10:52


Här är det ganska lugnt idag. Inte fullt så fint väder heller vilket gör att man med gott samvete kan vara inne och städa...


På eftermiddagen kommer svärmor hit och dricker eftermiddagskaffe så baka ska jag också göra. Hoppas det skiner upp lite så vi kan sitta ute på altanen.


Maken är ute och klipper gräset för första gången i år och så ska han tvätta den dammiga bilen. En vanlig vardaglig dag som du hör...


Jag önskar att bilden av oss flygvärdinnor skulle stämma... att vi bara glassar runt, filar naglarna och dricker skumpa hela tiden - det är bättre än att städa ;)


Rösta please - ny månad


www.my-precious-mind.blogspot.com Twitterbloggen


Det är en vacker tid nu...

 
 
Micke

Micke

3 maj 2009 11:05

Lika trevligt varje gång ;)

http://tomten.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

3 maj 2009 12:34

De där vardagliga sakerna kommer nog väldigt få undan. Hoppas solen tittar fram.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

3 maj 2009 14:29

hihi, bra med önskedrömmar, nu ska jag hänga lite tvätt..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Adam

3 maj 2009 17:50

Tack, detsamma! Eller jag menar... Du kommer väl ut och flyga eller? Inte jag direkt, men i sommar skall jag resa med SAS igen! Då blir det från Göteborg till Luleå via Arlanda.

Ha det fint!

 
UnderCover

UnderCover

3 maj 2009 18:15

Jupp! Det är en vacker tid nu (åxå) oavsett städning eller skumpa.

Hoppas svärmor blev nöjd med städningen ;o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

3 maj 2009 20:31

Tror du att det är så?? Det var nog mer förr som man trodde det, tror jag, det känns så. Det man har hemma det har man ju och det är ingen annan som gör det åt en, tyvärr.
Ha en härlig vecka.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

3 maj 2009 21:15

Privat hoppas jag att man alltid kommer att vara :) När jag jobbade i en gigantiskt ladugård och träffade mina arbetskamrater på stan så kände jag nästa aldrig igen dem på en gång, jag såg dem ju bara i "fusoverall" annars...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
helga

helga

3 maj 2009 22:02

Micke; Detsamma :)

Hannele; Måste du också göra sånt?

Adam; Klart jag ska flyga mer - har ledigt någon dag till sedan bär det av igen... Kul att du ska flyga i sommar - vad ska du göra i LLA?? (Luleå)

UnderCover; Svärmor ser nog lite glist så städningen dög ;)

Ammis; Alla måste väl göra sånt, även jag - tyvärr ;)

Ingela; Samma här. Ibland möter man någon kollega på COOP eller så och det är knappt att man känner igen varandra utan uniformen...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards