Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Det är halva nöjet med att resa...

Av Helga - 2 april 2009 08:12


Nu har min ledighet för påsken börjat och jag lovar att njuta av varje stund (ska verkligen försöka iaf). Igår eftermiddag satt jag ute en stund i solen och "gosh" vad det var underbart - jag har saknat dig Mrs Sun...


För att verkligen försäkra mig om mera träffar med solen har jag bokat en resa till Grekland i sommar och jag och ungdomarna åker själva den här gången. Nu har vi något att se fram emot - Härligt! Igår satt vi och letade på nätet efter bilder och sidor som beskriver resmålet. Det är halva nöjet med att resa. Idag ska jag se om jag hittar någon bok/resguide när jag åker till stan.




Idag blir det lunch med min bästa väninna. Hon ska starta eget företag snart och har massor på gång. Det ska bli kul att höra mer om det. Till middagen kommer en gammal vän, som bor på annan ort, över på middag. Det blir en kort träff, men det ska bli jättekul att ses igen!


Rösta gärna här - ny månad

 
 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

2 april 2009 08:26

Jag har aldrig varit i Grekland, min mor tycker om och trivs där. På sommaren vill jag helst stanna på min ö, men har ändå börjat boka resa.. till andra trädgårdar.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 april 2009 09:35

Morrn Helga och grattis till din ledighet med solträffar. Grekland sa du vad roligt och härligt ni kommer att få då.Middag med vänner är med berikande gäller att nyttja dagarna till trevligheter nu ser att du startat upp bra där haha koden till inlägget ditt blev väldigt passande kuta var det skratt ja kutar med benen som trumpinnar gör nog den flygande damen

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

2 april 2009 09:51

Det är så kul att kolla och planera. Blir nog ingen utlandsresa för oss denna sommaren - får väl njuta hemma istället.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 april 2009 17:35

Mmm, Grekland slår väl allt? De vita husen, de vackert blå dörrarna, å så maten. Vi har verkligen Grekland som favvoresemål, och allra bäst tychker hela familjen att Naxos var. Det är bara Apollo (av charterbolegen) som åker dit tror jag (eller flyger inte ens ända fram, det är båt från Santorini om jag inte minns fel). Vi reste med färja från Aten och kom till en ö som var varm, välkomnande, grönskande (i juli!) och full av upplevelser. Den här sommaren blir det mer rajraj och äkta charter; Sunwing resort på Rhodos. Har varit där en gång tidigare, och tyckte det var kanon, så vi tar det igen!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Adam

2 april 2009 19:18

med det arbete som du har skulle jag inte vilja ta ledigt. jag har faktiskt börjat bli mer intresserad av att bli air steward. kan du berätta lite om hur det är?

 
helga

helga

2 april 2009 20:16

Hannele; Det är roligt att resa tycker jag. Vad kul att du håller på att planera trädgårdsresor...

Kimmie; Man kan ju inte resa jämnt heller...

Ann-Louise; Jag gillar också Grekland lite extra... Fördelen med att resa dit där man varit förut är att man vet man får för pengarna...

Adam; En steward är den som sköter köket ombord på flygningen - framförallt på långlinjer. Man värmer mat till alla passagerare och lastar i "matlådorna" i vagnarna, dukar upp drinkvagnar etc.

Man kan också vara flygvärd/flygvärdinna då jobbar man lite mer ute i kabinen med vagnarna - delar ut mat, delar ut drickor etc.

Alla som jobbar ombord i kabinen är i första hand där för passagerarnas säkerhet om det skulle ske en olycka eller ett sjukdomsfall. Servicen är så klart också viktig, men inte prioritet ett.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

2 april 2009 20:51

Grattis till ledigheten. Härligt att du fått träffa solen idag också.
Ha det så bra.

http://nena.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

3 april 2009 12:35

Åååhhhh vad jag blir avis!!!! Grekland som är så underbart! Vart i Grekland ska ni? Kram!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

3 april 2009 12:39

(det blev en dyr SAS-flyg i juli, hoppas du jobbar då :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
helga

helga

3 april 2009 15:21

Nena; Nu är det mycket sol och det är underbart!

Pisan; Vi ska till ön Kefalonia... det ska bli härligt!

Hannele; Det vet man aldrig ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards