Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 november 2008

De far omkring som tokiga...

Av Helga - 16 november 2008 11:15


Idag är en snöblandad dag här hos oss och maken njuter väl inte precis där ute på garageuppfarten där han står och städar inne i bilen... Jag håller på med städning här inne och tycker jag är värd en paus nu.


Igår satte jag ut fågelmat och det är så roligt att titta på alla småfåglar som far omkring på tomten som tokiga. Idag ska vi "bara vara" mest hela dagen. Dottern ska dock spela match på eftermiddagen och den ska vi titta på.


Jag fick en bok av familjen när jag fyllde år och den är riktigt bra. Jag är periodare när det gäller böcker. Ibland läser jag flera stycken i rad och ibland blir det inga böcker lästa alls. Läser du mycket?


Rösta på mig är du gullig


Tyskungen av Camilla Läckberg läser jag just nu...

 
 
Pisan

Pisan

16 november 2008 12:19

Här har vi en ganska fin dag idag, det blåser men himlen är blå. Jag är som du, periodare vad gäller läsning, eller rättare sagt; brukade vara. Numera har jag sådana problem med koncentrationen (pga fibron) så det blir inte mycket läsning. Saknar det jättemycket, älskar att läsa. Hoppas du får en fin söndag!

http://pisan.bloggsida.se

 
Singo

Singo

16 november 2008 13:10

En bok kan man ha till mycket. Som ett sömnpiller till exempel: Boken är så dj...a dålig att man orkar bara läsa två rader, sedan är det bättre att släcka lampan! Eller så är den som min senaste bok "Livstid" av Liza Marklund, man vill bara läsa, läsa, läsa....

Tack för hjälpen med videoklippet!

http://singo.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

16 november 2008 13:40

Den boken är riktigt bra! Jag läser alltid, kan inte minnas någon gång jag inte varit igång med en bok sedan jag lärde mig läsa.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

16 november 2008 16:24

å viist är det roligt när våra små flyande vänner kommer på besök..uppe på gården har jag alltid mat ute till de små men haär i stockholm är det lite svårare,,,,jag är nog också perioare när det gäller böcker i perioder när jag mår bra läser jag jättemycket sen kommer jag in i perioder när jag försöker läsa och har ingen aning alls om vad jag läser....just nu läser jag Marklunds senaste som utspelar sig bla i Marbella och marocko...

http://pyrobritt.blogg.se

 
Ingen bild

britten

16 november 2008 16:25

glömde säga att jag såg att du skrev att ove ridderstråle var flygkapten på sas...märkligt jag sa till min man i går att " han ser ut som en flygkapten....

 
UnderCover

UnderCover

16 november 2008 17:35

Kan stå i köksfönstret hur länge som helst och se på hur det käkas av hjärtanslust där ute i kylan. Rätt vad det är så måste fågelboken fram för då är det nå'n okänd nykomling som tittar förbi.

Får inte jag stoppa näsan i en bok när dagen är slut och huvudet ligger på kudden då är det lixom inget bra slut på dagen.
Camilla Läckberg är en av mina favvosar...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Filifjonkan gästspelar

Filifjonkan gästspelar

16 november 2008 18:19

Hej det var ett tag sedan. Ser att du läser Läckberg har du läst alla dem som är före tyskungen då? Gör det annars ett tips bara . Jag har precis läst ut Le Clézio Afrikanen men näe passade inte mig alls!Skall läsa något roligt nu har jag bestämt mig för.Hoppas allt bra med den flygande damen.Bra med Filifjonkan också lite stressigt ännu men börjar skönja lugnare tider snart tror jag återkommer då.Ha det så bra med dig och godnatt till sen-

http://filifjonkan-se

 
kicki

kicki

16 november 2008 19:37

Här har det regnat och snöat om vartannat...rena skitvädret alltså, jag vill ha sol och vår, nu....
kramen

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

16 november 2008 21:02

Förr läste jag mycket men det blir bara ibland nu för tiden. Säger som Pisan att koncentrationen (fibron här också) är inte som den varit så ibland är det svårt att orka med en bok.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

16 november 2008 21:42

Pisan; Fungerar det bättre att lyssna på böcker?

Singo; Precis så är det!! Varsågod!!

Kimmie; Du är en riktig bokmal då ;)

Britten; Vad lustigt att du tänkte så om kaptenen... Trist att det inte fungerar att läsa i perioder. För mig handlar det mer om lusten att göra det.

UnderCover; Jag gillar också Läckberg. Hon skriver så man vill vända blad...

Fjonkan; Min kära Fjonka - äntligen ett livstecken!! Läs nåt kul nu - det är så mycket roligare!! Ses snart hoppas jag :)

Kicki; Jag hatar också den här tiden. Det går väl an med en vårvinterdag med sol i februari... Kram

Nena; Jag har förstått att koncentrationen sviktar med fibro - himla synd!! Jag kan ändå inte skylla på något...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

17 november 2008 08:47

Marit Paulsen har också skrivit en sån bok..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

17 november 2008 08:53

Hannele; Tack för boktipset!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards