Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Vad menade han egentligen...

Av Helga - 8 september 2008 23:01


Jag är ute på "tur" igen och nu har jag kommit fram till mitt hotellrum där jag ska tillbringa natten. Jag är glad för det är första gången jag har med mig min nya kompis Asus så att jag kan titta in här trots att jag inte är hemma.

************

Vi hade en barnfamilj med ombord nyligen och pojken, som var ungefär fem år, sade så här när flygplanet taxade in till gaten.


- Mamma, det är en lampa som förföljer oss.

Det var lampan som sitter längst ut på vingen som pojken menade. Barn kan verkligen säga saker på ett roligt sätt...

************

Tidigare idag såg jag en snigel som klättrat högt upp på vår garagevägg - undrar vad det var som lockade upp en snigel så högt upp på en husvägg?


Rösta gärna


Så här såg snigel ut...

och då kom jag att tänka på... den gamla fina sångboken från skoltiden...


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 september 2008 09:10

Godmorgon på tisdagen,,,jaha du av barn och "idioter" får man höra sanningen sägs det ju Hm tycker inte om ordet Idiot ser illa ut på något vis..well,,snigeln tror jag söker vinterkvarter han har ju visserligen ett rum och kök med sig men behöver väl vinterbonat nu. Tror inte det finns någon centralvärme hos herr Snigel.Sjunger med: Lilla Snigel akta dig..osv...den glömmer man aldrig barnen har ju terrat en i många år sen barnbarnenHa en skön ledig tisdag förhoppningsvis

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

9 september 2008 11:11

Fjonkan; Hihi, ingen centralvärme i snigelns hus säger du :) Är inte ledig idag men har lite tid innan jobbet kallar här uppe i norr...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

9 september 2008 13:06

Snigeln ser ätbar ut, men lite läbbigt, när de inte kan hålla sej på marken..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards