Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 mars 2008

Ut i solljuset med sig nu...

Av Helga - 11 mars 2008 12:44


Det är en fantastiskt solig och fin dag här och nu har jag just kommit in från trädgården där jag satt några minipåskliljor i en kruka...


Det var dags att plocka bort höstblomstren som trots allt klarat sig ovanligt länge pga den milda vintern.


Nej, nu ska det bli en promenad för Fru Helga - ut i solljuset en stund!

Rösta?


 
 
Ingen bild

Filifjonkan igen

11 mars 2008 14:42

Å ja de är så läckra har precis med kommit hem efter shoppat likadana men skall plantera i morgon har ju ny kruka med efter den andra sprack Duktig är du reabränsle till lunchen eller?? Filifjonkan spottar taggtråd fick just höra att kalvsteken kostar 149 kr kilot,,,trodde jag skulle bjuda på det i påsk hmm..

 
bambi

bambi

11 mars 2008 14:46

Jag vill bara tipsa om att det är tävlingsdags i min blogg med finfina priser, hela 5 stycken deltagare vinner!
Kika gärna ---> http://bambi.bloggagratis.se

http://bambi.bloggagratis.se

 
helga

helga

11 mars 2008 16:23

Fjonkan; Tack... nej idag har det varit relativt ugnt eftersom jag ska jobba kväll... Hmm... dyr kalvstek - typiskt. Lamm då?? Eller smakar det kofta tycker du?

Bambi; Tack för tipset!

Hannele; Japp ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

11 mars 2008 17:31

Måste förtydliga kontoret i gtbg...gubben jobbar som chef på Ångpanneföreningen och de har ett kontor i Gtbg. Två ggr i månaden är han ner till personalen på möte. Rabalder har jag också varit på...mysigt...snart är det vår på riktigt där nere och då är det verkligen mysigt att promenera...passar på då gubben sitter i mötet..jag är ju hemma jämt så jag kan följa med honom, ibland bor vi även kvar...ungarna är ju vuxna så då kan man bara tänka på sig själv och den man håller av, låter det inte mysigt så säg...
Va fint du gjort utanför ditt hem...nu vräker regnet ner här inte kul alls...blåser kallt, brrr.
kramen på dej...nu blir det hocke hela kvällen, vi möter frölunda i kvarten...hur skall detta gå.

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
ugglan

ugglan

11 mars 2008 20:45

SNYGGT kort! Är det du som är en sådan duktig fotograf???
SJälv så fixade jag ute blommor i lördags... Man blir sååå glad när man kommer hem och möts av vackra blommor....
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Vita beundrar

Vita beundrar

11 mars 2008 21:56

Väldigt soligt och vackert

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan med koftan på

Filifjonkan med koftan på

12 mars 2008 10:35

Godmiddag..på onsdagen hm smakar kofta näe då går väl an men ingen höjdare, Blir inbakad strimlad strimlad biff med späda grönsaker och mycket klet runt den i ett mördegsplattepaket!
Lite ris till det,, samt liten påskbuffé den traditionella innan ..allt serverat på påskservisen fnisss (kycklingar och bråte du vet) påskliljor kommer jag drömma om har tryckt ner mina med

http://filifjonkan-se

 
britten

britten

12 mars 2008 10:39

så härligt det låter. I den kungliga huvudstaden är det grå grå grå grå väder.
Ha en fin dag / kram

http://pyrobritt.blogg.se

 
Helga

Helga

12 mars 2008 11:12

Kicki; Det låter mysigt att ni kan rå om varann mer nu när ni har stora barn - vi är mitt uppe i allt känns det som just nu men det lugnar väl ner sig så småningom...Ha det gott!! Hoppas slutspelet i hockeyn går bra!

Ugglan; Ja, jag tar korten själv - kul att du gillar. Visst lyser det upp fint!! Kram tillbaka!

Fjonkan; Det låter som en mysig påsktillställning... Kram Fjonkan!!

Britten; Ja, idag har vi också grått!! Ha en fin dag ändå!!


http://www.helga1.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

13 mars 2008 19:56

Bara ÄLSKAR påskliljor/narcisser!
Fantastiska skapelser liksom orkideér: så sinnrikt "konstruerade"...
=0)

http://www.elaina.bloggagratis.se

 
helga

helga

14 mars 2008 08:57

Elaina; Javisst är de fina...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards