Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 mars 2008

I vilken stad är bilden tagen?...

Av Helga - 9 mars 2008 10:14


Det blev rätt så sent innan alla fåren var inräknade här hemma igår kväll. Maken kom hem från herrmiddagen vid 01-tiden och sonen hämtade jag ungefär vid samma tid... Den här gången när han skulle träffa sina konfirmationskompisar blev han ensam tupp i hönsgården och trivdes säkerligen utmärkt!


Nu är vi redo för en ny dag och idag ska det bli en skön fixardag, lite biltvätt, tvätt, stykning och handling kanske eller inte. Vi gör lite som vi vill!


Dottern sticker iväg med bussen redan nu för att först titta på några kompisars match och ska sedan ha egen träning i samma lokal...


På eftermiddagen ska hela familjen gå på en elitmatch. Jag sticker nog in till stan före och ser en dammatch också. Det är intressant att dammatcherna här i stan besöks av ca 100 personer och herrmatcherna av ca 1000 personer. Visserligen spelar inte damerna i högsta serien men ändå. Nu var det ju internationella kvinnodagen igår och då firar jag det med att gå på DAMMATCH!!

Rösta i bloggregistret?


Någon som känner igen sig i den här staden?



 
 
Åsa

Åsa

9 mars 2008 15:19

Det är ju "min" stad. =)

http://wessand.blogg.se

 
evans

evans

9 mars 2008 17:54

Jönköping, tänkte jag spontant, men det är en vild gissning.

http://evans.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

9 mars 2008 19:57

Hoppas du haft en skön söndag! Hunnit vila lite mellan allt göra, om inte annat så på läktaren :o)

Hm, stad!?!
Ingen aning.
Gävle...Västerås...Eskilstuna eller Uppsala. Det enda jag är rätt säker på är att det inte är staden i UnderCoverland och inte Kiruna heller (för lite snö juh :o))

http://undercover.bloggagratis.se

 
Sabina

Sabina

9 mars 2008 20:08

Precis där i vänster hörn står jag och väntar på 16 bussen till Lindholmen varje vardag.. Kan det vara GBG?? =)

http://binaswe.bloggagratis.se

 
helga

helga

9 mars 2008 21:11


Åsa, Är det Goöteborg så hade du rätt! :)

Evans; Nja, Jönköping var inte rätt - men tack för gissningen :)

UnderCover; Här blev det vila på läktaren och bara hemmavinster idag!

Sabina; Du hade helt rätt - Göteborg var staden på bilden.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

9 mars 2008 22:34

Den bron heter Brunnsparksbron..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga fnissar

helga fnissar

10 mars 2008 08:00

Hannele; Jag tänkte på dig när jag lade ut bilden :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

10 mars 2008 21:48

Jo jag såg att det var Göteborg, man kommer ut från Nordstan och går över ron, där kan man stanna vid en restaurang och fika på uteserveringen på sommartid...har du druckit kaffe där Helga...Göteborg är väl väldigt vackert...min gubbe har ett kontor där så vi är där ganska ofta...
kramen på dej

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga

helga

11 mars 2008 08:59

Kicki; Jag har inte fikat precis just där men går gärna in på Rablder runt hörnet... Jag gillar också Göteborg men det gör väl alla som varit där?? Festligt att din gubbe har kontor där. Kram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards