Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 januari 2008

Lasergame och utkallning...

Av Helga - 8 januari 2008 22:04

Det blev en lugn jourdag utan utkallning, men trots att jag bara gått här så blev det inte mycket gjort. Hela tiden tänker man på att när som helst kan telefonen ringa och då måste jag vara redo att sticka till Arlanda och ibland kan det vara riktigt bråttom...


Dottern har varit på en "kick-off" med sitt lag och de fick spela lasergame. Vi behövde bra betala 50 kronor och resten togs från lagkassan. Innan hon stack iväg och innan sonen åkte till sin träning åt vi kyckling som jag marinerat i olivolja, vitlök, färsk timjan, salt och peppar med ris och brunsås.


Boken som jag skrev om imorse är nu utläst och jag är redan inne på ännu en bok av Kajsa Ingemarsson, "På det fjärde ska det ske". Jag har skrivit det någon gång tidigare att jag är periodare vad det gäller böcker och nu är det tydligen en läsperiod igen...



Sov sött!

Rösta på mig

 
 
Nettan

Nettan

9 januari 2008 09:55

Hej! Är också periodare...har läst alla Kajsas böcker och tycker mycket om dom. Inget avancerat men god underhållning. "Litteraturkännare" brukar ju klaga på böcker av det slaget men jag ser det som en konst att skriva sådana böcker också. Själv ska jag krypa upp i soffan med Camilla Läckberg. Samma sak där, enkelt och underhållande. Hoppas du får en fin dag!

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
helga

helga

9 januari 2008 19:03

Nettan; För mig är det meningen att jag ska bli underhållen. Något djupare känner jag inte för...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards