Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2007

Av Helga - 14 juni 2007 22:28

Det senast skrivna citatet om tandläkaren gäller definitvt inte mig. Jag är aldrig avkopplad i en tandläkarstol. Då tar jag hellre 20 sprutor hos doktorn.


Så då vet du det!

Av Helga - 14 juni 2007 22:17

Här får du ett litet citat till kvällningen...


Det måste vara något fel när man tycker att det är avkopplande att gå till tandläkaren!


Sov gott nu allihopa!!

Av Helga - 14 juni 2007 18:35

Tessan Alshammar tog nytt världsrekord igår och med hela elva hundradelar förbättrade hon det tidigare rekordet, som Anna-Karin Kammerling hade, på 50 meter fjäril.


Hon skulle kanske ha gjort som många andra stora idrottare och putsat rekordet med yttepytte lite för att få bonus flera gånger. Men, det funkar nog inte i simning??


Lustigt egentligen, förr när Therese var rätt så kaxig i media vann hon inte så mycket. Nu är hon mer stillsam och nu vinner hon det mesta. Undrar varför?


Hur som helst ett jättestort grattis till Tessan!!!


Vi har avnjutit en god middag här ikväll. Kycklingspett, ris och jordnötssås med sallad.

Av Helga - 14 juni 2007 15:07

Det var en jättefin skolavslutning med både klassika sommarpsalmer och modernare tongångar. Dottern hade en söt halterneckklänning med grön/vita rutor, en vit bolero och svarta lack-ballerinaskor. Självklart kom det lite regn efteråt, så vi fick gå in i klassrummet med presenter och fika. Det gick ju bra det också!! Nu har dottern fyra kompisar här. Vi har fikat med saft och kanelbullar och ungdomarna är så där ystra som man bara kan vara när man insett att sommarlovet faktiskt äntligen har börjat.


Sonen hade också avslutning, men den var bara för eleverna på skolan. Nästa år när han slutar 9:an blir nog lite mer även för oss föräldrar. Nu har vi skjutsat iväg sonen till hans bästa kompis på andra sidan stan och där blir han över natten.


På hemvägen blev det en sväng in på "Biltema" där vi köpte två stycken "tantcyklar", utan växlar, som vi ska ha till den som behöver cykel på landet. De kostade bara 995:- så det kanske inte är den allra bästa kvaliteten, men de får duga för att cykla ner till havsviken och bada.


Nu ska jag sätta mig ner och skriva mat- och inköpslistor för midsommarfesten på landet. Det är mycket som ska handlas och tillagas, så jag brukar skriva listor. Jag är nog en list-människa med allt vad det innebär!!

Av Helga - 14 juni 2007 09:12

Båda barnen har skolavslutning idag och för dottern innebär det byte av skola. Till hösten ska hon börja i en idrottsklass inne i stan.


Jag ska följa med till dotterns skolavslutning i kyrkan. Det brukar vara jättefint när sexorna slutar på skolan. De har sin avslutning tillsammans med förskoleklasserna - alltså de yngsta barnen tillsammans med de äldsta. Sedan när det är dags för uttåg ur kyrkan, efter diverse musikaliska framträdanden, får varje sjätteklassare gå ut en och en. De får ta rektorn i hand framme vid koret och ges lyckönskningar för framtiden. Snyft!


Efter avslutningen ska klassen samlas för en fikastund och vi får hoppas att vädret står sig. Inget regn före kl. 15 idag. TACK!!


Örat då? Hittills känner jag ingen förbättring. Inatt låg jag och ororade mig för att det inte ska svälla av och att jag måste ta hål på trumhinnan. Kan det hända?? Ingen aning, men på natten kommer de stygga tankarna fram.

Av Helga - 13 juni 2007 19:57

Nu är vi fina, dotra och jag, som blivit klippta och ompysslade av min frissa.


Efter hemkomsten har vi lagat och ätit spagetti och köttfärssås med röd pesto och riven ost. Sedan har jag hjälpt maken fixa lite pappersjobb och nu ska vi se det sista avsnittet av Lost. Det är ett dubbelavsnitt. Det ska bli spännande att se vad som händer....


Go´kväll!!

TV
Av Helga - 13 juni 2007 11:30

Jag läste på nätet att Stockholms stad beslutat att hedra Anna Lindhs minne med ett torg. Det är det lilla torget vid korsningen Götgatan - Vartoftagatan på Södermalm som får namnet Anna Lindhs plats.

Av Helga - 13 juni 2007 10:51

Jag såg på Morgon-Tv att Kaj Pollaks film "Så som i himmelen" går för utsålda hus sedan 30 veckor i Australien och att den ligger på topplistan där.


Vad roligt - det är verkligen en kanonfilm. En av mina favoritfilmer!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards