Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2007

Av Helga - 27 juni 2007 18:30

Maken och jag har varit till ett stort shoppingcenter och tittat på olika alternativ till konfirmationspresent för sonens räkning. Vi får se vad det blir...


Jag har just ringt till taxi och beställt hämtning här hemma kl. 03.50 imorgon bitti för att hinna ut till Arlanda i tid till min jour. Jag ska sitta "stand-by" (flygspråk) från kl. 05.00-09.00 Hm... Antingen blir det lugnt och jag kan läsa, blogga, lösa korsord eller så blir det jobba, jobba, jobba hela dagen. Ingen som vet, ingen som vet!


Jag ska ha jour i fyra dagar från imorgon. Jag har dock sökt komptid lördag/söndag för att åka på familjehelg till sonens läger, men om jag inte får ledigt får maken åka dit ensam. Allt är oklart in i det sista på mitt jobb... men man vänjer sig att leva så...


Jag är glad att vara frisk nog att flyga nu i allafall !!!!!!!

Av Helga - 27 juni 2007 15:28

Vi åkte hem tidigt från landet idag eftersom det bara ville regna på oss. Igår var en desto härligare dag med solsken. Efter att vi klippt och ansat gräsmattan tog vi båten ut till en klippa där vi åt lunchmackor och fikade. För att få tiden att gå plockade "gubben" och jag fram ett gammalt backgammon och spelade några partier.


Nu har dottern ringt från sitt sportläger och hade tappat bort lite pengar (63:- för att vara exakt). Vi ska skicka ner lite extrapengar så hon klarar sig veckan ut.



Av Helga - 25 juni 2007 11:16

Öronen hängde med på båda "leggarna" idag även om de inte jublade direkt!! Nu är det två dagar ledigt att repa sig ytterligare på och sedan blir det en fyradagars flygperiod. Skönt att trumhinnan var med på noterna.


Ha det bra! Mina två lediga dagar ska vi vara i "stugan".

Av Helga - 25 juni 2007 07:00

Jag hamnade "på spåret" idag. Tåget jag färdades i kunde inte komma fram p g a ett lokfel på ett tåg längre fram på samma spår. Nu är jag dock framme på Arlanda och hade tidsmarginal ändå för att jag var tidig. Tur!!

Av Helga - 24 juni 2007 21:52

 Maken och jag hyrde en film nu när vi var ensamma i huset, men den behöver inte du hyra. Den var ändå inget bra!

Av Helga - 24 juni 2007 19:03

En gång för länge sedan under min studietid, när jag sjöng i studentkör i Uppsala ,skulle en mindre konstellation ur kören sjunga på ett symposium i en universitetsaulans sidosalar. Vi sjöng en relativt okänd sång av Povel Ramel. Så här går texten;


Valsitango


Får jag lov till denna lilla vals madam?

Jag har inte dansat vals på hela dagen.

Lägg nu armen om min runda hals madam,

men försiktigt så ni ej besudlar kragen.

1 2 3, 1 2 3,

Håll mig hårt i takten

1 2 3, 1 2 3,

Är ni här från trakten?

Själv är jag nog ingenstans från alls madam,

men jag dansar så härlig vals.

Är ni me´ på vals!


Någon som känner igen den?

Av Helga - 24 juni 2007 16:41

Nu har jag varit en sväng ute i trädgården och tuktat en del av vår häck som består av schersminbuskar. Egentligen är det lite synd för det blir inte många blommor på buskarna när man gör så, men bor man i kedjehus så får man tukta en del i trädgården. På landet har vi också en schersmin som får växa mer fritt och nu är den på gång med massor av knoppar. Vackert blir det och doften är obetalbar...



Sedan har jag strukit mig igenom strykhögen också, samtidigt som jag tittat på friidrott på TV. Snart borde "gubben" min komma hem efter att ha kört ca 50 mil idag för att skjutsa dottern med kompisar till ett sportläger. Nu lär han vara rätt så trött ikväll!

Av Helga - 24 juni 2007 13:04

När jag gick i gymnasiet läste jag italienska i ett år. Vi hade en helt underbar italiensk lärarinna som säkert var i pensionsåldern, men en mycket chic´ och inspirerande kvinna. Vi hade undervisning som var otraditionell för den tiden; vi läste italienska veckotidningar, sjöng italienska schlagers och spelade rollspel mm. Det gav oss elever lust och inspiration till att lära språket.


Jag läste även tyska och engelska, men ingen annan av lärarna gjorde något djupare intryck på mig, så det är det italienska språket jag älskar trots att jag inte rikigt kan språket eftersom jag studerade språket alltför kort tid.


Det första vi fick lära oss på italienskalektion nummer 1 minns jag än idag. En av eleverna kom för sent och genast hade vi lärt oss att säga;

 - Ursäkta att jag kommer för sent. Mi scusi del ritardo. (Rätt stavat?)


Vackra ord finns det gott om: Amore, Bello, Grazioso, Miracoloso, fantástico......Heja Italien!!!

Det skulle vara underbart att resa dit, men det blir inget av med det i år. Jag har i alla fall besökt Rom, Milano, Venedig och Bologna vid tidigare tillfällen och njutit av dessa platser, den italienska musiken, maten och kulturen.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards