Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 juni 2007

Tokigt om att vara chef...

Av Helga - 16 juni 2007 13:00

Chefen


När kroppen skapades ville alla kroppsdelar vara chef.


Hjärnan sade; Då  det är jag som kontrollerar alla delar och tänker för alla måste jag vara chef.


Benen sade; Då det är vi som bär människan dit hon vill och utför det som hjärnan ger en vink om, så vill vi vara chef.


Och så fortsatte händerna, hjärtat, lungorna - alla med samma yrkanden om att få bli chef.


Slutligen begärde arslet att man skulle välja honom till chef. Alla kroppsdelarna skrattade och tyckte att idén var fullkomligt absurd - att ha ett arsle som chef.


Arslet blev mycket ilsken, slöt ihop sig, tjurade och vägrade att överhuvudtaget fungera.


Till följd av detta fick hjärnan feber, ögonen skelade och gjorde ont, benen blev svaga och händerna hängde slappt ner. Ja, t o m hjärtat och lungorna fick svårt att fortsätta att arbeta. Till slut vädjade alla kroppsdelarna bönfallande till hjärnan att trots allt låta arslet bli chef.


Och så blev det, att alla andra kroppsdelarna får uträtta arbetet medan arslet bara leker chef och endast åstadkommer skit.


Sensmoral: För att bli chef behöver du inte vara ett geni... bara ett vanligt arsle.


Vi har också en chef på vår avdelning!!

 
 
Ingen bild

Filifjonkan flinar

30 december 2007 11:06

fnissar en klassiker är denna berättelse ,,,fniss igen har en annan men de kommer senare

 
Caroline

Caroline

2 december 2010 02:03

Ojoj denna var ju bara SÅ bra!! :)

http://carolinesodergren.blogspot.com

Helga

2 december 2010 08:36

Ja, den är riktigt bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards