Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

En weekendresa på G i vår...

Av Helga - 25 februari 2015 09:00



Idag har jag en kort jobbdag eftersom vi bara snuddat vid kudden efter en s k "kort natt". Nattvilan är alltså så kort att man inte får tjänstgöra mer efter den första flighten. Jag har önskat detta schema för att komma hem tidigt och det beror på att min man fyller år idag. Vi ska fira maken när han kommer hem från skolan med paket och sen ska vi gå ut och äta på en trevlig pub, churchill arms.


 


Vi (maken, dottern och jag) har pratat om att göra weekendresa och nu har vi kommit till skott och bokat en weekend i Dubrovnik, senare i vår, genom airtours. Vi åker oftast på cityresor med ving men den här gången var priset betydligt lägre med airtours. Dessutom får vi resa med ett välkänt flygbolag som jag av förklarliga skäl gillar (SAS). Nu har vi något mysigt att se fram emot i vår!


Jihaa...   

 


Sonen är nu på Lombok i Indonesien och beräknas komma hem i slutet av april. Igår drabbades de av bedragare för första gången i samband med en transport. Som tur är var de kloka nog att förstå att något var lurt och klarade sig undan med sin packning och sig själva i behåll.


#flyg #helga #resa #Dubrovnik #weekendresa #lombok #indonesien #födelsedag #pub





Familj · Flyg · Resor
 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

25 februari 2015 10:35

trevligt med små resor, man får ändå packa lika mycket för ett par nätter :)

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Mia

Mia

25 februari 2015 11:37

Dubrovnik... dit skulle jag gärna vilja resa. Trots att jag inte är ressugen längre när jag ledig, det räcker med mina vistelser i Norge. Trots det så vill jag ju se fler platser... Hur år jag ihop den ekvationen? Ja, jag vet inte... Kanske när jag slutat arbeta om ekonomin tillåter sådana utsvävningar då... ;-) Annars får jag vara glad över det jag fått se och uppleva av främmande länder.

http://miatankar.wordpress.com

 
helga

helga

25 februari 2015 12:36

Mia; Konstigt nog går visst aldrig min reslust över. Just nu gillar jag just kortare resor bäst 2-3 dagar är perfekt för ett litet avbrott i vardagen.

Hannele; Jag packar väldigt lite. Sist hade jag bara ett litet handbagage. Det funkar!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
FREEDOMtravel

FREEDOMtravel

26 februari 2015 13:16

kul! Dubrovnik ser vackert ut på bilder! Har inte varit där, men får se om det blir under vår resa. Har hört flera bloggare som planerar resor dit!

http://www.freedomtravel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards