Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 november 2014

En sju dagar gammal baby, en operation och Kambodja...

Av Helga - 29 november 2014 16:07

Igår hade jag en lång flygdag med en Europatur först och sen en inrikesflygning. Det fanns ingen inplanerad matpaus på marken men vi fick äta både frukost och lunch ombord. Vi hade inte helt fullsmockat så det gavs tid att sitta ner, precis som vi ska göra.


På inrikesflygningen hade vi med en väldigt liten baby. Vi frågade hur gammal babyn var och det visade sig att hen bara var 7 dagar gammal. Faktum är att man inte får flyga med bebisar som är yngre än så iallafall inte på vårt flygbolag. Vi blev lite osäkra på åldersgränsen så vi slog upp det i en manual som alltid finns med i ett skåp på flygplanet.


Idag har jag haft en sorts jourdag som inte gav något arbete. Gissa om jag är nöjd när jag kunnat handla mat, promenera med maken och pimpa inför första advent på tid som jag trodde inte fanns...


 

Dottern ska operera bort sin sköldkörtel och har äntligen fått en tid för det i januari.


Sonen är just nu i Kambodja på en liten ö som heter Koh Rong. Det ser helt underbart ut på bilder och jag tror inte han längtar hem även om vi nu går in i adventstiden!



#förstaadvent #advent #pimpa #inredning #december #helga #flyg #baby #resa #kambodja #kohrong

 
 
Susjos

Susjos

29 november 2014 20:09

Jag tror inte heller att vår yngsta son längtar hem..han verkar ha det bra på Malta, och de har fortfarande varma dagar, även fast det börjar bli lite kyligare även där...
Skönt att få ställa fram lite ljus i mörkret nu! Ha en trevlig advent!!

http://susjos.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

30 november 2014 22:05

så bråttom föräldrarna hade....

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
wiper

wiper

1 december 2014 08:47

Vad stressat att inte kunna sätta sig ner och äta en stund. Vad liten baby som var med. Vad härligt med en sån jourdag då du och maken kunde umgås och handla.

Era barn är verkligen ute på äventyr och så bra att se sig om i världen och uppleva saker. Så rätt dom gör.

Ha en skön första december
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

2 december 2014 13:38

Sicken liten en! 7 dagar...

Operera sköldkörteln. Hoppas det går bra!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards