Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Life is good!

Av Helga - 11 juni 2011 15:30

Jag fick en medelhavsflygning på jouren imorse och det brann i knutarna direkt efter att trafikkontoret ringt mig...


Lustigt nog var det ett faktum att när vi landade igen i Stockholm var det betydligt varmare där, på Arlanda, än på vår destination i Kroatien. Just nu är det omvända världen...


Under flygningen skulle jag köpa mig lite solkräm och skulle plocka upp mitt VISA-kort ur plånboken. Mitt VISA-kort som plötsligt inte låg där det brukar... Oro, oro, oro... Man kan ju inte spärra ett betalkort 10.000 meter upp i luften. Så småningom började jag misstänka att jag hade kortet i en handväska som jag använde igår på studentmottagningarna så jag hade is i magen och väntade med spärrningen tills jag kom hem och JAAA... i den vita lilla handväskan hade jag lagt kortet i ett sidofack. Tack - det var skönt!



Sen snabbt av med uniformen  och nylonstrumpbyxorna och så ut i skuggan med laptopen i knät, morgontidningen nyläst och en balja kaffe. Life is good!


     



 
 
gumsi123@gmail.com

gumsi123@gmail.com

11 juni 2011 20:29

Skönt att du hittade kortet det är hemska minuter innan man finner det den saken är klar

Önskar dig en fin pingst här har vi haft det skönt och bara vilat efter en intensiv tid med omorganistaion och student. Hoppas nu kunna blogga igen då jag verkligen har saknat bloggen! kramar Tussegumman

http://februari-123

 
britten

britten

11 juni 2011 22:23

ja hu det har jag också varit med om att tro att man tappat kortet...fy vad det måset ga kännts hemskt med kaffét där på kostymen..men sådant måste väl hända nån gång...själv är jag datorlös just nu så det blir lite si och så med bloggandet innan jag hittat mig en ny dator. trevlig helg

http://glitteroga.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

12 juni 2011 09:02

Har man ordning på kort och annat väsentligt så är livet good so good nu :o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
Sussi

Sussi

12 juni 2011 11:52

Fy så orolig man blir när sånt där händer. Det hände mig när vi skulle in och köpa möbler en gång. När vi är över halvägs dit inser jag att jag inte har något visakort med mig. Dessutom kommer jag inte ihåg vart jag la det. Det var bara vända hem igen och leta och jag hade lagt det i en jackficka på en jacka jag använt i veckan..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

13 juni 2011 07:58

Vilken tur att du hittade VISA-kortet! Det blir ju så krångligt när man måste ringa och spärra och så och innan man fått ett nytt.
Önskar dig en fin måndag! Kram från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

13 juni 2011 08:35

Ja, det var skönt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards