Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 april 2007

Blå Eld på bilden nedan

Av Helga - 28 april 2007 21:19

När min farfar dog fick jag ärva en liten grädkanna och en liten sockerskål från Rörstrand. Det var från serien "Blå Eld". Jag blev genast så förtjust i den här serien så jag började leta febrilt efter fler delar. Jag har nu hittat kaffekannan, en större vit kanna, kaffekoppar med fat, dessertskålar  och diverse uppläggningsfat. Visst är det en underbar design?

 Många av delarna har köpts på antikaffärer runt om i Sverige under mina resor. Kaffekannan, som var det första jag köpte, hittade jag på en antikaffär invid Ronneby Brunn (den är nedlagd nu dessvärre). Det senaste jag blev tvungen att införskaffa var en ny kaffekopp ,då en av mina gått i kras. Jag hade tur och fann en udda kopp i Uppsala.

 
 
Tussegumman

Tussegumman

29 april 2007 11:37

Vilka fina kannor de är nog svåra att få tag på! Jag vet att man kan lägga bud på Tradera och att de ibland haft blå eld men jag har bara sett kannorna i blått och rött! Ha det gott!

Hej jag upptäckte att jag hade skrivit fel när jag skickade första inlägget till dig det skall ju vara Tussegumman.bloggagratis.se och jag hade slängt om orden gratisblogg.se och blev länkad till LOOPIA AB. Kan du ta bort den förra kommentaren så att det länkas rätt! Du får ha en fin dag ursäkta strulet!

http://Tussegumman.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

29 april 2007 15:50

Jättevackra kannor!

http://millis.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

30 april 2007 13:07

Blå Eld är en fin serie, jag minns den väl. Grattis till fyndet:) Från det ena så har jag svarat på din omröstning JA och det förvånar mig att inte fler är flygrädda. Något så onaturligt! och no koll...

http://barasaras

 
Gilla

Gilla

30 april 2007 16:47

Blå eld är så vacker. Jag har ärvt det stora uppläggningsfatet och använder det varje dag till fruktfat.

http://gb.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Tagg

30 april 2007 19:12

Jag lyckades rädda min barndoms teservis från att hamna på Lions loppmarknad. Mamma tyckte att det var inget att ha kvar när de skulle flytta för 15 år sedan och skulle rensa bort det som de samlat på sig genom åren. Tack och lov lyckades jag övertyga henne om att det skulle bli en framtida antikvitet.

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

2 maj 2007 09:45

Blå eld är så fin.... min Farmor hade den servisen, men jag vet inte var den tog vägen när hon dog... Tyvärr...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards