Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Mysigt café i Göteborg och Isländskt utbrott igen...

Av Helga - 23 maj 2011 09:18


Äntligen hemma igen... det känns skönt eftersom jag stack hemifrån i torsdags vid lunch och sen bara rest omkring hela helgen. Här sitter jag nu och njuter med en stor balja kaffe. Inget buller, inte en massa folk - bara jag...


På min minidator, som jag tar med när jag reser,  kan jag inte längre lägga ut bilder av någon anledning så det har blivit bildlöst hela helgen. Här kommer lite bilder från min lunch på café Kronhuset.


  

Fint vid entrén...

 

Mysig gårdsmiljö...


En fräsch kycklingsallad med melon och keso bl a... 


  

Jag fick sällskap också... 


Jag oroar mig lite för det Isländska vulkanutbrottet - måtte det inte bli som förra vårens askmoln som medförde så mycket problem för flygtrafiken i Europa...

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

23 maj 2011 17:37

Trevligt ställe du valt, ser ingen bild på bärpaj... I radio säger dom att inte likadana utbrott (maken ska flyga till Finland på tisdag)...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

23 maj 2011 18:16

Vilken söt liten lunchgäst du fick. Alltid kul med sällskap ;)

Så skönt att få vara hemma lite när du varit borta så länge. Borta bra men hemma är alltid bäst!

Dom hade redan stoppat lite flygtrafik hörde jag. Vi får hålla tummarna att askmolnet inte är lika farligt den här gången..

Ha en trevlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

23 maj 2011 21:30

Ser jättemysigt ut. Får nog ta en sväng till Kronhuset snart, det var länge sen.
Och ja! Yngsta dottern ska till Kreta snart och är jättenervös över askmolnet...

http://wessand.blogg.se

 
skrivmoster

skrivmoster

23 maj 2011 21:39

När jag ser bilderna så kommer jag ihåg att jag varit där! Ett mysigt ställe! Salladen ser härligt god ut och det lilla sällskapet var väl en liten söt en!

Hoppas att askmolnet inte ställer till det som förra gången... Då skulle sonen m. fam. flyga hem och jag trodde att dom skämtade när dom pratade om askmoln. Hade aldrig hört om det förr... :(

http://bkoggplatsen.se

 
susjos

susjos

24 maj 2011 00:06

Vilket trevligt ställe i Göteborg :)

Ja,vi håller tummarna för askmolnets icke vara..

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

24 maj 2011 08:37

Hannele; Det blir nog inte lika illa med askan som sist men det kan bli störningar i flygtrafiken.

Sussi; Jag fick vifta lite för att hålla fåglarna på lagom avstånd dock ;)

Åsa; Ja, det är mysigt där... Hoppas det inte blir så farligt med aska den här gången.

Skrivmoster; Det är ett verkligt fint ställe mitt i stan... Usch så tokigt det blev förra våren med alla aska. Nu hoppas jag det blir lindrigare den här gången.

Susjos; Jag håller också tummarna...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards