Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Tåget vågar jag inte ta och eländes elände...

Av Helga - 2 december 2010 08:40


Diskmaskinselände!!!! 


Bara fem ynka veckor höll vår trogna diskmaskin tills det sa "poff" igen och doften av elbrand spred sig i köket ännu en gång. Jag har jagat ner Cylindas diskmaskinsproffsexperter så på måndag hoppas jag få se en händig montör här som rättar till problemet. Jag tänker inte betala ännu en gång det står ändå klart!


Igår när jag hade sovit bara 2 timmar och trekvart (eller sovit lite på trekvart) blev det inte mycket vettigt gjort efter hemkomsten. Jo, jag såg en film...


  

Allt för min syster...

 

Jag tycker filmen var ganska bra men bered dig med skurhinken. Det blir många tårar...


Vädret ställer till det både för flyg och tåg idag. Själv har jag i stort sett slutat åka tåg till jobbet. För att vara säker på att komma fram till Arlanda i tid så tar jag flygbussen... Den sniglar sig fram men fram kommer jag.

Allmänt · Film · Flyg · Natur · Nyheter · Resor
 
 
wiper

wiper

2 december 2010 09:44

Du frågade om IBS och det kan du läsa på min länk i det inlägget. IBS är understruket och har röd färg så klicka bara på IBS.

Vilken otur ni har med diskmaskinen. Ni borde få en ny på en gång. Vår kyl och frys har nästan kollapsat efter 5 år. Tyvärr har garantin gått ut. Tack för filmtipset. Den har jag inte sett. Jag brukar gråta floder vid en sån film så en hink var ett bra tips :))

Tåget är alltid försenat här än om vädret är bra så man kan inte lita på tågtrafiken längre. När jag växte upp i Norrland så var det supervintrar men all trafik fungerade för det mesta och även snöröjning. Ja du bussarna kan man lite på mer och vad bra att du kom fram som du skulle

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

2 december 2010 09:45

Men vilken otur med diskmaskinen.. Samma fel ännu en gång! Slarvlagat första gången eller??
Hoppas du slipper betala men känner jag såna företag rätt så gör du inte det :(

Den filmen är jättebra. Men som du säger, inte ett öga är torrt när man ser den!

Smart att inte ta tåget. Det ställs ju in tåg på tåg i det här vädret så det är lika bra att ta bussen, även om det tar längre tid så kommer du fram..

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 december 2010 10:00

Hej Helga nämen sånt elände det skall hålla längre tycker man irriterande sånt där Elmaskiner är jobbiga skratt men klokt av dig att inte ta tåget det är farligt ju numera.Ja det snöar som bara den idag igen och blåser man undrar om det är nya istiden som knackar på, Sen apropå elgrejer Kylskåp du vet har ju en lampa som tänds när man öppnar,,,nu är det klippt där med men då är det hart när omöjligt begripa hur jag skall få loss lampan som sitter i taket? Alltså det går lite långt när man skall behöva ringa elektrikern för att byta en kylskåpslampa va..morr,,,gräsligt farligt morr till och med :(

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
-Nena--

-Nena--

2 december 2010 10:46

Filmen ska jag se, jag har bara inte varit på rätt humör när jag varit och lånat filmer.

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

2 december 2010 14:30

Jag visade den filmen för eleverna förra veckan. Dom var ovanligt tysta och stilla. Och det blev riktigt bra diskussioner efteråt.
Hoppas det går att få ordning på diskmaskinen!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmietid

Kimmietid

2 december 2010 18:54

Vilken otur med diskmaskinen, hoppas ni får rätt på det nu. Trafiken påverkas verkligen, hopplöst med all "kryptrafik"

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

bettan

2 december 2010 20:16

En sån film hade jag aldrig klarat att se,jag blir helmobbad om jag bölar av jörgen. Sen måste han snacka om för vänner hur känslig jag är...gapskratt.

 
Helga

Helga

3 december 2010 08:18

Wiper; Tack - nu har jag läst länken. Tyvärr är diskmaskinen 3 år gammal så ingen garanti gäller. Däremot hoppas jag att det är garanti på lagningen.

Sussi; Vi får se... reparatören kommer på måndag. Bussen går ju oftast som den ska - tack o lov!

Filifjonkan; Ja, grejera görs nog inte för att hålla länge tyvärr. Tokigt med din kylskåpslampa också!

Nena; Rätt humör finns kanske inte för en sån film ;)

Åsa; Kan tänka mig att den passar att titta på i skolan.

Kimmie; Man kan inte komma för sent till en flygning heller...

Bettan; Därför tittar jag på den ensam när ingen annan är hemma ;)

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards