Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Hur mycket får man jobba och vår pannkakstårta...

Av Helga - 20 oktober 2010 08:00

Hur är det möjligt att läkare kan få jobba så mycket när t ex chaufförer och flygpersonal har begränsningar? Läs mer här på Svt eller DNś hemsida.

Jag hittade en bild i kameran från när mamma och pappa var här och fikade. Det var på pappas födelsedag och så här mysigt hade vi det då med pannkakstårta och allt...

Till vänster står födelsedagspresenten som bl a bestod av torkade trattkantareller och ett recept på Jägmästarsoppa...


Igår kom ju diskmaskinsproffsexperten och tur var väl det för nu fungerar diskmaskinen som det ska igen. Bara en ynka liten del som gått sönder... men ändå är jag tusen spänn fattigare...

 
 
Sussi

Sussi

20 oktober 2010 08:35

Vilken tur att diskmaskinsproffsexperten visste sitt jobb då. Nu är det slut på handdiskandet. Kan tänka mig att det är sååå skönt :)

Jag söker och söker jobb men det är inte många som tycker jag är intressant nog. Inget jobb på G än :(

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

20 oktober 2010 13:02

Tur att han kunde laga iofs... annars hade det blivit ännu dyrare...
Du skulle passa på många jobb... kanske heminredning eller presentbutik? Öppna eget?

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 oktober 2010 10:11

Hej Helga Jaha minnen från kalasen kul present säkert mycket uppskattat. Ja de har ju allt i den åldern alltså man kan liksom knappt köpa något då är ju just sånt här bra saker och kul att ge bort med.Väl du fått ordning på maskinen Men det är så dyra grejor tyvärr och man kan ju inte laga dem själv heller. En tusing för en så liten grej och bilkostnader men diskmaskinen är guld värd ju.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

20 oktober 2010 13:00

Hantverkaren var ändå sjysst som bara tog betalt för en halvtimme...

 
Pisan

Pisan

20 oktober 2010 11:17

Ja, det kan ta betalt hantverkarna... Men skönt att maskinen går igen. Den där pannkakstårtan ser inte dum ut, mmmmmmuuuummmmmmmssss.... Ckokladkakan ser lika god ut. Numera kan jag ju bara fantisera om sådana godsaker, efter diabetesdiagnosen är ju alla sötsaker förbjudna, åtminstone till blodsockret hamnat på en bra nivå, och där är jag inte än på ett tag. Ha en fin onsdag!! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Helga

20 oktober 2010 13:00

Jag äter inte så mycket sött heller, men ibland är det ju fest. Trist att du inte får äta sånt - det är säkert jobbigt!

Kram tebax!!

 
Åsa

Åsa

20 oktober 2010 12:17

Vad skönt ändå att den gick att laga, maskinen. Måste vara härligt att kunna diska igen.
Och pannkakstårta skulle jag också kunna tänka mig!

http://wessand.blogg.se

Helga

20 oktober 2010 12:59

Ja, så jag kommer att uppskatta min diskmaskin framöver...

 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

20 oktober 2010 14:12

Mums för tårta! :D

http://frida.blogg.se

Helga

20 oktober 2010 14:20

Hahaha... ja, det ÄR gott :)

 
Hanna

Hanna

20 oktober 2010 14:14

Såg att du jobbar som flygvärdinna och blev nyfiken, hur kommer det sig att du började jobba som det? Någon speciell utbildning? Trivs du bra?
Är det sant att man måste vara en viss längd för att få jobba som det?

Tacksam för svar
Hanna

http://turistensklagan.blogspot.com

Helga

20 oktober 2010 14:23

Jag började som trafikassistent (sån som checkar in och sånt) redan på 80-talet på en mindre flygplats. Efter diverse markjobb blev jag sugen att söka som flygvärdinna... Jag har gått en internutbildning på SAS. Man bör kunna en del språk, men jag är egentligen förskollärare.

Jag trivs kanon!

I vissa mindre flygplan får man inte vara för lång för då blir det obekvämt. I andra måste man vara ganska lång för att nå upp till bagageluckorna som man ska stänga.

 
Freddy

Freddy

20 oktober 2010 15:15

att ha en privat diskare har inget pris. Jag gruvar mig dock om min skulle ramla och bryta armarna eller nått. Så svårt att hitta en ersättare vid den här årstiden. Dom har liksom gått och gömt sig. Eller nä, bara att åka till diverse diskmaskinsfirma och köpa en, men ändå.

Ikväll är det match och nu jäklar ska det bloggas.
Ha det gott!

http://basketbloggen.bloggplatsen.se

Helga

20 oktober 2010 16:43

Det blir kul att se hur det går i matchen ikväll...

 
Ingen bild

bettan

20 oktober 2010 19:18

Så fint det är dukat-...ser gammeldax ut.Och bra present,gav mig en idé till en annan gång.

Helga

20 oktober 2010 21:54

Så ser det ut hos mig... Kul att du gillade presentidén...

 
Stattinskan

Stattinskan

20 oktober 2010 20:05

Smakar det så kostar det ... Ja, jag tänker på diskmaskinen ... va han snygg ... Nä, inte diskmaskinen utan fixaren ;-)

http://metrobloggen.se/stattin

Helga

20 oktober 2010 21:53

Nja, inte min typ... men väldigt vänlig iaf ;)

 
Swegooner

Swegooner

20 oktober 2010 20:19

Stilig blogg!

/ http://swegooner.se

http://swegooner.se

Helga

20 oktober 2010 21:53

Tackar :)

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

20 oktober 2010 22:46

älskar pannkakor

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Susjos

Susjos

21 oktober 2010 00:08

Otroligt att de får jobba så mycket! så är det inte på mitt jobb i alla fall. Har läkarna jourvecka så går de bara natt-och det är typ 3 nätter eller nåt,och inte ens i följd .
Skönt att diskmaskinen är lagad,eller hur?!
Mums så gott det ser ut med pannkakstårta!

http://susjos.blogspot.com

 
helga

helga

21 oktober 2010 17:54

Hannele; Ja, det är gött...

Susjos; Märkligt att de fick jobba så. Kanske väldigt lite jobb på jourerna, men ändå!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards