Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 maj 2008

Nu kan hon chatta om hon vill...

Av Helga - 23 maj 2008 08:29


Host, snörvel och fräs... håll dig på lite av stånd så jag inte smittar dig ;)


Igår blev en vilsam dag... det enda jag gjorde var att ta en lugn skogspromenad och så handlade jag på hemvägen. För övrigt vilade jag som den duktiga flicka jag är.


På kvällen åkte jag och dottern till en stormarknad och köpte ett par söta sandaler som hon ska ha bl a på skolavslutningen. Vi såg på semifinalen i Eurovision song contest också men slutet fick inte ungdomarna se - det blir för sent en vanlig skoldag. De kan se inspelningen idag om de vill. Charlotte Perelli gick till final och det var väntat sägs det.


Ikväll åker vi till sommarstugan och det ska bli skönt!!! Dottern tycker ibland det blir trist därute eftersom det är svårare att hålla kontakten med kompisarna i den datorfria zonen. Nu har hon dock MSN i mobilen och kommer att kunna chatta om hon vill.


Rösta?



 
 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

23 maj 2008 09:08

Leve tekniken, hihi, för mej är det mest vilsamt att bo i "sommarstugan" hela året, med alla fruktträd, blommor och fjärilar ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

23 maj 2008 09:45

Jo, det är svårt att klara sig utan tekniken när man har vuxit upp med den.
Ha en skön helg.

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

23 maj 2008 11:07

ja det kan väl bli lite trist för ungarna, men själv njuter jag av kunna stänga av telfon och dator....ha en fin helg det ser underbart vilsamt ut där ute

http://pyrobritt.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

23 maj 2008 11:17

Varför ska de visa semifinalen så sent, här hemma muttrades det lite om att de inte fick se slutet.

Ha det så skönt i stugan och krya på dig.

http://nena.bloggagratis.se

 
helga

helga

23 maj 2008 11:41

Hannele; Perfekt att ha allt omkring sig året runt. Vi bor ju också i hus men med liten trädgård hemma. Vi skulle ha lägenhet o sommarstuga med det blev inte så...

Kimmie; Nu blir hon nog nöjd när hon kan chatta på telefonen iaf

Britten; Jag njuter också av lugnet... bra för själen :)

Nena; Jag antar att det är för att vissa länder har annan tid än vi. UK - 1 timme, Finland + 1 timme osv. En tid som ska passa någorlunda för Europeérna... Vi ska ha det skönt och tack jag ska försöka bli bättre därute.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 maj 2008 15:12

Hej Helga Ja du har åkt dit ordentligt, Så det blev skor till dottern ja de vill vara fina då så det är bar att betala,
Ja men så bra då följer hon med er till landet när hon kan använda sin telefon att chatta med, det var ju bra det då, Ja Perelli gjorde ett bra jobb de är ju med men vi får se då om lördag.

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

23 maj 2008 15:25

Fjonkan; Betala är jag bra på :)

Det ska bli kul att se hur det går på lördag...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

23 maj 2008 15:47

haha, då sa banken att vi inte hade råd med båda :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

24 maj 2008 22:05

Hoppas ni har en riktigt skön, lagom lat helg där ute på landsbyggden.

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
helga

helga

25 maj 2008 21:40

Hannele; Det kan bli onödigt dyrt håller jag med om men så blev det. Stugan är minimal med utedass och smmarvatten så det är inget lyxigt ställe...

UnderCover; Det kan du tro ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards